جرائم رایانه‌ای در دشتستان ۱۷ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: طی هشت ماهه نخست امسال، جرائم رایانه‌ای در دشتستان ۱۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ سید جواد رضوی صبح دوشنبه در جمع فعالان رسانه‌ای اظهار داشت: در راستای بهبود شاخص‌های امنیتی در سطح شهرستان دشتستان تلاش‌های گسترده‌ای داشته‌ایم و طرح‌ها و برنامه‌های مختلف و متنوعی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش وقوع انواع جرایم را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و در صورت وقوع جرم تلاش داریم تا در سریع‌ترین زمان نسبت به کشف آن اقدامات کنیم.

فرمانده انتظامی دشتستان اضافه کرد: با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و افزایش تعداد کاربران فضای مجازی و ارتکاب جرائمی همچون جرائم مالی، اقتصادی، کلاهبرداری های پیامکی، انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی و بسیاری دیگر از جرائم، پیشگیریو کاهش وقوع جرایم در دستور کار است.

وی بیان کرد: فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان با انجام تحقیقات علمی و میدانی، برنامه ریزی دقیق، به روز رسانی آگاهی و اطلاعات علمی کارشناسان و ارتقاء آگاهی عمومی همشهریان با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم فضای مجازی، این مهم را به‌عنوان یک اولویت در دستور کار خود قرار داده است.

رضوی افزود: با حضور کارشناسان انتظامی در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی و آموزش و آگاهسازی اقشار جامعه و خانواده‌ها در استفاده صحیح از فضای مجازی و لزوم همراهی والدین با نوجوانان وجوانان در فضای مجازی ونیز تعامل و همکاری با دستگاه قضائی شاهد کاهش ۱۷ درصدی وقوع جرائم رایانه ای در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری شهروندان عزیز و خانواده های گرامی شاهد توفیقات بیشتری در این زمینه باشیم.

902/900

کد خبر: 883061

وب گردی

وب گردی