فراکسیون‌های سیاسی نقشی در تدوین طرح «کاهش اعدام ها» نداشتند

عضو هیات رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی هرگونه نقش آفرینی فراکسیون های سیاسی را در تدوین طرح کاهش اعدام ها تکذیب کرد وگفت: مرکز پژوهش ها تدوین و کمیسیون قضایی بررسی این طرح را برعهده داشتند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد دهقان اظهارداشت: مرکز پژوهش های مجلس بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در راستای کاهش صدور احکام اعدام ها را کلید زد.

نماینده مردم طرقبه و شاندیز ادامه داد: مرکز پژوهش ها مسئول اصلی بررسی این طرح بود و سالهاست که مرکز پژوهش ها این موضوع را پیگیری می کرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهارداشت: بالاخره طرحی از سوی مرکز پژوهش ها در این خصوص به کمیسیون حقوقی و قضایی ارائه شده و این طرح به امضای اکثریت نمایندگان مجلس رسید.

وی ادامه داد: محور تخصصی تهیه طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر به لحاظ کارشناسی، مرکز پژوهش های مجلس بود و تصویب و چکش کاری و ارزیابی دقیق این طرح در کمیسیون حقوقی و قضایی انجام شد.

دهقان افزود: در مراحل بررسی این طرح، قوه قضائیه نیز فعال بود و چون این طرح کاملاً تخصصی بود فراکسیون های سیاسی در بررسی آن سهیم نبودند. همه اعضای کمیسیون در بررسی این طرح فعال بودند اما رئیس کمیسیون به عنوان یک قاضی برجسته و سخنگوی کمیسیون پیگیر موضوعات اصلی این طرح بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: طرح کاهش اعدام ها و نحوه رسیدگی به آن به هیچ وجه سیاسی نبود. کمیسیون حقوقی و قضایی رنگ سیاسی خیلی ضعیفی دارد و کاملاً تخصصی است. ممکن است اعضای فراکسیون های مختلف هم در این کمیسیون حضور داشته باشند، اما بحث سیاسی در کمیسیون ما جایی ندارد.

به گزارش مهر، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس چندی پیش در کنفرانس خبری خود اعلام کرده بود طرح کاهش اعدام ها را فراکسیون امید تهیه و تدوین کرده است.

منبع: مهر

۳۰۴

کد خبر: 883063

وب گردی

وب گردی