شان اساتید اجل از دعواهای جناحی است / برای حل مشکلات کشور تلاش کنیم

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی دبیران تشکل های اساتید در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد گفت: کمک به رشد و پیشرفت علمی کشور از وظایف فردی و تشکیلاتی ما است. صرف فعالیت سیاسی از ما پذیرفته نیست. شان اساتید اجل از دعواهای جناحی است. ما به عنوان اساتید و اعضای هیئت علمی وظیفه داریم برای حل مشکلات کشور تلاش کنیم.

دکتر محمد قربانی گلشن‌آبادی در آغاز به کار نخستین نشست هم‌اندیشی دبیران تشکل های اساتید در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکل‌های اساتید نسبت به تشکل‌های دانشجویی از اهمیت بیشتری برخوردارند، در حالی که تشکل‌های دانشجویی در کانون توجه رسانه‌ها قرار دارند.

وی افزود: تشکل‌های اساتید از تشکل‌های دانشجویی مهم‌ترند زیرا دانشجویان پس از چند سال فعالیت تشکلی، از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، اما اساتید سال‌ها در دانشگاه‌ها می‌توانند فعالیت تشکیلاتی مستمر داشته باشند.

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: اگر بتوانیم با یک دستورالعمل شفاف و عملیاتی، دانش، توان و انگیزه تشکل‌های اساتید را ارتقا دهیم تشکل‌های دانشجویی نیز ارتقا خواهند یافت.

وی ادامه داد: متاسفانه پس از گذشت بیش از ۳۰ سال از تاسیس دانشگاه آزاد، این اولین نشست تشکل‌های اساتید است.

قربانی به تشریح قوانین مربوط به تشکیلات اساتید پرداخت و گفت: در تأسیس تشکل اساتید باید هیئت نظارت بر تشکل‌ها تاییدیه صادر کند و روند تاسیس تشکل‌ها مطابق با قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش برود.

وی افزود: هیئت موسس تشکل‌های اساتید باید از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باشند و استاد پیمانی نمی‌تواند تشکل تاسیس کند.

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی به اهمیت فعالیت رسانه‌ای تشکیلات اشاره کرد و گفت: در بخش مکتوب و فضای مجازی باید از قابلیت‌های این حوزه‌‌ها استفاده کنیم.

قربانی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در این دو حوزه از تشکیلات حمایت می‌کند و سازمان انتشارات این دانشگاه انتشار نشریات مکتوب را بر عهده می‌گیرد و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دانشگاه آزاد نیز در انتشار اخبار و اطلاعیه‌های تشکیلات با آنها همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمک به رشد و پیشرفت علمی کشور از وظایف فردی و تشکیلاتی ما است، تاکید کرد: صرف فعالیت سیاسی از ما پذیرفته نیست، شان اساتید اجل از دعواهای جناحی است.

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: ما به عنوان اساتید و اعضای هیئت علمی وظیفه داریم برای حل مشکلات کشور تلاش کنیم، برای مثال در حوزه‌های اجتماعی باید راهکار دهیم و برای حل آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، بیکاری و.. باید تلاش کنیم.

وی از برگزاری کارگاه‌های دانش افزایی برای اساتید خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها در حوزه تاریخ تمدن اسلامی اخلاق حرفه‌ای و ... خواهد بود‌.

قربانی به انتخاب نام مناسب و در خور تشکل سیاسی اساتید اشاره کرد و اظهار داشت: نباید نام انتخابی ما در سطح کانون‌های دانشگاهی باشد، باید بیانگر سطح تشکیلات باشد.

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه دیپلماسی علمی، طراز فکری تشکل‌ها را به طراز جهانی نزدیک کنیم.

وی سپس به سوالات اعضای تشکل‌های اساتید پاسخ داد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رستمی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دکتر منوچهر محمدی استاد دانشگاه تهران ازجمله سخنرانان این نشست خواهند بود.

مسائل مرتبط با فعالیت های تشکل های اساتید و ارائه راهکار برای آنها ازجمله موضوعات مورد بحث در نشست خواهد بود.

کد خبر: 883091

وب گردی

وب گردی