سهراب مرادی افتخار استان اصفهان و ایران است

استاندار اصفهان، سهراب مرادی را افتخار استان اصفهان و ایران دانست و گفت: شکست رکورد دسته 94 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری جهان پس از 17 سال توسط این ورزشکار رویدادی مهم و افتخار ملی است .

به گزارش ایسکانیوز، محسن مهرعلیزاده روز دوشنبه در دیدار سهراب مرادی قهرمان وزنه برداری جهان، توسعه ورزش همگانی در اصفهان را مورد تاکید قرار داد و افزود: اصفهان از قابلیت های خوبی در ورزش برخوردار است و تعجب می کنم که این استان نتوانسته آنگونه که انتظار است در زمینه توسعه ورزش همگانی بدرخشد.


وی با اشاره به اینکه ورزش، تاثیر مهم و به سزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد گفت: ما باید بتوانیم مردم را به ورزش تشویق و با توسعه ورزش همگانی از افسردگی جوانان و فاصله گرفتن نسل ها ار یکدیگر جلوگیری کنیم و نشاط اجتماعی را افزایش دهیم.


استاندار همچنین از اداره ورزش و جوانان خواست زمینه تسهیل صدور مجوزهای باشگاه های ورزشی بویژه بدنسازی در این استان را فراهم کند.


وی خطاب به سهراب مرادی افزود: امیدوارم پس از این قهرمانی همچنان در میدان های دیگر بدرخشید و مدال های رنگارنگ بیشتری را کسب کنید.


استاندار اصفهان، سهراب مرادی را افتخار استان اصفهان و ایران دانست و افزود: شکست رکورد دسته 94 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری جهان پس از 17 سال توسط این ورزشکار رویدادی مهم و افتخار ملی است .


مهر علیزاده در این دیدار به جایگاههای نهم و 12 تیم های ذوب آهن و سپاهان اصفهان در رقابت های لیگ برتر باشگاههای کشور اشاره و تصریح کرد: این جایگاه شایسته ورزش اصفهان و قابل پذیرش نیست.


استاندار بااشاره به اینکه این تیم ها در گذشته از قطب های اصلی فوتبال کشور و در رده های برتر لیگ باشگاههای کشور قرار داشته اند، گفت: دور شدن آنها از جایگاه برتر گذشته نشان می دهد که این تیم ها نتوانسته اند وضعیت و روند رو به رشد خود را حفظ کند و باید در این زمینه آسیب شناسی شود.


مهرعلیزاده با اشاره به قهرمانی سهراب مرادی در مسابقات جهانی وزنه برداری افزود: این قهرمانی نشان داد که اصفهان در وزنه برداری قابلیت های زیادی دارد.


وی با اشاره به اینکه مناطق مختل کشور دارای استعدادهای مختلف هستند، گفت: مثلا در خوزستان، استعدادهای خوبی در فوتبال و در خطه شمال استعدادهای خوبی در کشتی وجود دارد اما در اصفهان نیز برخی رشته ها از جمله وزنه برداری، هندبال و ورزش های رزمی مستعد هستند و باید زمینه پرورش استعدادهای این رشته ها در اصفهان فراهم شود.


سهراب مرادی وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم تیم ملی موفق شد در رقابت های قهرمانی جهان که در گروه A دسته 94 کیلوگرم در آمریکا برگزار شد؛ قهرمان و رکوردار یک ضرب 233 کیلوگرم شود.

900

کد خبر: 883138

وب گردی

وب گردی