برجام تحریم ها را برنداشت/ زیاده‌خواهی غرب بیشتر شد

استاد دانشگاه تهران ظهر امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی دبیران تشکل های اساتید در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:  برجام نه تنها تحریم‌ها را برنداشت، بلکه زیاده‌خواهی غرب را بیشتر کرد، به حدی که در مسئله دفاعی کشور و نفوذ در منطقه نیز ایران را متهم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر منوچهر محمدی ظهر امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی دبیران تشکل های اساتید در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی یک جنگ تمام عیار میان ایران و آمریکا برقرار شد؛ به این دلیل که به عنوان یک نظام ایدئولوژیک، استکبارستیزی را شعار اصلی خود قرار داد و دشمن نیز این مسئله را درک کرد، چرا که خطر نابودی خود را حس می‌کرد.

وی با بیان اینکه در طول حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ۱۷ توطئه برای براندازی نظام صورت گرفت، افزود: سه کودتا طراحی شد، پنج منازعه قومی ترتیب داده شد، چهار گروه تروریستی تعریف شدند مثل گروه فرقان و منافقین، دو جنگ تجاوزکارانه یعنی حادثه طبس و جنگ تحمیلی و سه فتنه بزرگ خلق مسلمان و تصاحب رهبری نظام و فتنه ۸۸.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه اگر بخواهیم طرح‌های آمریکایی‌ها علیه ایران را تقسیم بندی کنیم باید به سه دوره اشاره کنیم: دوره اول ده سال جنگ سخت، که با همه ابزارها به سراغ انقلاب آمدند که البته ناموفق بودند.

وی ادامه داد: دوره دوم جنگ نرم بود از سال ۶۸ تا ۸۸ ، وقتی فهمیدند با این ابزار نمی‌توانند انقلاب را منحرف کنند وارد فضای ذهنی شدند و همه افکار و عقاید را زیر سوال بردند، با کمک افرادی مثل سروش. عاشورا را زیر سوال بردند و گفتند این قیام بزرگ و مقدس، انتقام‌جویی بوده است.

محمدی اظهار داشت: قرار بود در فتنه ۸۸ کار را یکسره کنند، در گرجستان، اوکراین و قرقیزستان آزمایش کرده بودند و می‌خواستند در سال ۸۸ در جمهوری اسلامی ایران پیاده کنند.

وی افزود: دوره سوم دوره نفوذ است، نفوذ در دستگاه‌های دولتی و ساختار تصمیم‌گیری را برنامه‌ریزی کردند، جیسون رضاییان یکی از این عوامل نفوذی بود.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: محاصره ایران از طریق حلقه‌های ضعیف منطقه خاورمیانه، دستورالعملی بود که بعد از ۱۱ سپتامبر پیاده شد و موفق بود. ۱۱ سپتامبری که خود آمریکایی‌ها صورت دادند.

محمدی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح کسینجر، گفتند اگر می‌خواهید انقلاب اسلامی را از بین ببرید، باید پادزهر آن یعنی انقلاب سنی افراطی ایجاد کنید. طالبان افغانستان یکی از این گروه‌ها بود که داعش و النصره نیز برآمده از همین تفکر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: به طور یقین اگر نهضت بسیج مردمی به وجود نیامده بود، ارتش‌های عراق و سوریه قادر به دفع نیروهای تکفیری‌ نبودند.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: انقلاب اسلامی ضربه هولناکی به رژیم اشغالگر اسرائیل زد، اگر مرور کنید از سال ۱۹۴۷ تا ۱۹۷۹ که انقلاب اسلامی پیروز شد، اسرائیلی‌ها در تمام جنگ‌ها پیروز بودند و سرزمین های اشغالی را گسترده‌تر کردند.

وی به نقش پیروزی انقلاب اسلامی در شکست های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: صهیونیست ها از سال ۱۹۸۵ مجبور به ترک بیروت شدند، جنوب لبنان را تخلیه کردند و در جنگ‌های کوتاه‌مدت مثل جنگ ۳۳ روزه شکست خوردند.

استاد دانشگاه تهران به انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف اشاره کرد و افزود: در این شرایط تنها کاری که توانستند انجام دهند، این بود که از ترامپ درخواست پشتیبانی کنند و پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس انتقال دهند.

محمدی با اشاره به توافق برجام اظهار داشت: برجام به علت ندانم‌کاری آقایان، جواب نداد و با توفیق همراه نبود و نه تنها تحریم‌ها را برنداشت، بلکه زیاده‌خواهی غرب را بیشتر کرد، به حدی که در مسئله دفاعی کشور و نفوذ در منطقه نیز ایران را متهم می‌کنند.

وی افزود: علت وضعیت بد اقتصادی ما این است که هنوز نتوانستیم در بعد اقتصادی همچون ابعاد سیاسی و نظامی موفق شویم.

استاد دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: متاسفانه طرح اقتصاد مقاومتی توسط مدیران اجرا نمی‌شود و تا زمانی که این طرح اجرا نشود، مشکلات اقتصادی وجود خواهد داشت.

کد خبر: 883182

وب گردی

وب گردی