حریم خصوصی از نظرگاه  قرآن به کتابفروشی ها رسید

کتاب «حریم خصوصی و نظارت اجتماعی از منظر قرآن و نهج البلاغه» تالیف حجت‌الاسلام دکتر محمد اسحاق مسعودی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، دین اسلام به عنوان آخرین و کامل ترین دین، کارآمدترین نظام ناظر به همه حقوق و تکالیف انسان را به بشریت ارائه کرده است. از مصادیق حقوق بشر، حق حریم خصوصی است که به دلیل اختلاف دیدگاهها در چیستی، چندگونگی و چگونگی اجرا و نیز تزاحم ان با تکلیف «نظارت اجتماعی»، امروزه یکی از جدی ترین موضوعات چالشی به شما می آید و پرسش ها و ابهاماتی را پدید آورده است.

با توجه به اینکه اسلام زیرساخت ها و روساخت های حقوق بشر را با هدف سعادت انسان ارائه کرده و بر احترام به حریم خصوصی دیگران تأکید فراوان دارد، تبیین رویکرد اسلام نسبت به حق حریم خصوصی و تزاحم آن با نظارت اجتماعی و مسأله «امر به معروف و نهی از منکر» ضروری است.

کتاب «حریم خصوصی و نظارت اجتماعی» در پنج فصل به مباحثی مانند: محدوده حریم خصوصی و نظارت اجتماعی، مبانی نظری نگاه اسلامی و غربی در حریم خصوصی و نظارت اجتماعی، تبیین چگونگی تعامل بین دو حوزه حریم خصوصی و نظارت اجتماعی و شیوه های نظارت اجتماعی از منظر قرآن و نهج البلاغه می پردازد.

کتاب «حریم خصوصی و نظارت اجتماعی از منظر قرآن و نهج البلاغه» تالیف حجت‌الاسلام دکتر محمداسحاق مسعودی با همکاری دانشگاه معارف اسلامی در 312 صفحه با قیمت 15000 تومان منتشر شده است.

502

کد خبر: 883208

وب گردی

وب گردی