همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان جهانی مالکیت فکری در آینده نزدیک

کارگاه تجاری‌سازی فناوری، چالش‌ها و راهکارها برای شرکت‌های مرکز رشد و دانش‌بنیان با همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری نمایندگان سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در کارگاه تجاری‌سازی فناوری، چالش‌ها و راهکارها دکتر فریزر نماینده سازمان جهانی مالکیت فکری، مهندس میترا‌هاشمی طباطبایی مدیرکل گسترش علم و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر داود ثمری مدیرکل توسعه فناوری ارتباط با صنعت دانشگاه و جمعی از مسئولان مراکز فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

در این کارگاه یک‌روزه دکتر کیمیاقلم مدیر مرکز فناوری سینتک واحد قزوین، دکتر صفوی نماینده مرکز رشد واحد اصفهان، دکتر مهدی نماینده پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و چند شرکت دیگر به ارایه توضیحاتی درخصوص فعالیت‌ها و محصولات مراکز متبوع خود پرداختند.

ازجمله مباحث مطروح شده، مشکلات و موضوعات مربوط به تجاری‌سازی فناوری، معرفی استارت‌آپ‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، معرفی طرح‌های فناورانه و... بود.

همچنین در کارگاه مذکور پیشنهاد شد قرارداد همکاری دو جانبه بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) در آینده نزدیک منعقد شود تا با همکاری سازمان ثبت اختراعات، کارگاه‌های مختلف به صورت حضوری یا غیرحضوری برای متخصصان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و در این کارگاه‌ها آموزش‌های لازم درخصوص مسائل تجاری‌سازی، ثبت اختراعات و پتنت‌ها در زمینه بین‌المللی ارائه شود تا محصولات دانش‌بنیان دانشگاه سریع‌تر به مرحله تجاری‌سازی برسد.

لازم به ذکر است نماینده سازمان جهانی اختراعات از فعالیت های انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر کرده و بر ادامه روند فعالیت ها و برقراری ارتباط بیشتر با مراکز و کانون های بین المللی تاکید کرد.

کد خبر: 883224

وب گردی

وب گردی