داورزنی: یکماه دیگر از نسل جدید والیبال ایران رونمایی می‌کنیم

سرپرست فدراسیون والیبال گفت: معنوی نژاد از بین نوجوانان علاقمند والیبال اصفهان انتخاب شد، امثال وی در اصفهان بسیار زیاد است که باید شناسایی و تربیت شوند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا داورزنی در جمع خبرنگاران در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات والیبال استان اصفهان، اظهار کرد: والیبال اصفهان همیشه در تیم‌های ملی دارای سهمیه‌های خوبی بوده است و توانسته بازیکنان بسیار خوبی معرفی کند، همگی باید کمک کنند تا اصفهان یک تیم توانمند در لیگ برتر داشته باشد.

حتی خوش بین‌ترین افراد هم بودن در جمع بزرگان والیبال را یک رؤیا می‌دانستند

داورزنی با اشاره به موفقیت‌های والیبال ایران در عرصه جهانیث گفت: والیبال ایران در طی یک دهه گذشته توانسته موفقیت‌های بسیار خوبی در عرصه جهانی به دست آورد که در بین رشته‌های گروهی بی‌نظیر و کم‌نظیر است. در حال حاضر والیبال ایران در سطحی حضور دارد که زمانی تصور آن هم غیرممکن بود. این اتفاق زمانی رخ داد که همه افراد علاقه‌مند به والیبال، مربیان استان‌های مختلف، مدیران باشگاه، روسای هیئت‌های ورزشی و تمامی علاقمندان این رشته کمک کرده‌اند تا بتوانیم اتفاقی را رقم بزنیم که زمانی یک رؤیا بود، به اهدافی دست پیدا کردیم که روزی آرزوی دست‌نیافتنی بود.

وی افزود: اگر گذری به ۱۰ سال گذشته والیبال ایران داشته باشیم، رقابت با تیم‌های امریکا، برزیل، روسیه، لهستان و ایتالیا یک اتفاق مهم و بسیار سخت بود و ۹۹.۹ درصد از کارشناسان والیبال هیچ شانسی برای پیروزی به تیم ایران نمی‌دادند، اما این اتفاق بیفتد و والیبالیست‌های ما توانستند با تلاش و کار شبانه‌روزی ثابت کنند که فعل خواستن را به خوبی می‌توانند صرف کنند.

یکماه دیگر از نسل تازه والیبال ایران رونمایی می‌کنیم

سرپرست فدراسیون والیبال با اشاره به ظرفیت و پتانسیل اصفهان گفت: اصفهان همیشه بازیکنان بسیار خوب وتاثیر گذاری به تیم‌های ملی معرفی کرده است، اینکه محمدجواد معنوی‌نژاد که در یکی از معتبرترین لیگ‌های دنیا بازی می‌کند و تأثیر گذاری وی به حدی بوده که توانسته در به عنوان بازیکن منتخب هفته انتخاب شود نشان‌دهنده استعداد ناب ایرانی و اصفهانی است.

وی ادامه داد: برنامه ما برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. امثال معنوی نژاد در کشور زیاد داریم و همت همه مسئولان باعث رشد والیبالیست‌های ایران شد. عکس‌های معنوی نژاد، غفور و دیگر بازیکنان بزرگ فعلی تیم ملی زمانی که در نوجوانی برای تیم ملی انتخاب شدند موجود است که از کجا به کجا رسیدند و پروسه بازیکن سازی در تیم ملی والیبال به چه نحوی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر روزی برای جوانان ما آرزو بود که با کاپیتان تیم ایتالیا یا تیم روسیه عکس یادگاری بگیرند، حالا این وضعیت عوض شده و این جوانان ایرانی هستند که در زمره بهترین‌های والیبال دنیا قرار دارند و بسیاری از والیبالیست‌های بزرگ دنیا دوست دارند با آن‌ها عکس بگیرند.

داورزنی با اشاره به قهرمانی تیم ملی نوجوانان در مسابقات قهرمانی جهان در بحرین گفت: افتخار است که از میان استعدادهای ایرانی تیمی را تشکیل داده‌ایم که امسال در قهرمانی نوجوانان جهان توانست بدون شکست قهرمان جهان شود و علاوه بران در زمره بلندقدترین تیم‌های حال حاضر رده نوجوانان جهان قرار گیرد. یکی از بازیکنان ما در تمامی بازیها امتیاز آورترین بازکن بود و تک تک بازیکنان عمکلرد خوبی داشتند.

وی ادامه داد: باید به دنبال افرادی باشیم که بتوانیم با سرمایه گذاری بر روی آنها بتوانیم دفاع بلند قامت تیم‌های مطرح جهان را فلج کنیم، کاری که در تیم ملی نوجوانان رخ داد، زمانی با میانگین قدی ۱۹۰ شروع کردیم و الان به بالای دو متر رسیدیم.

وی تصریح کرد: با اجرای پروسه استعدادیابی فدراسیون که از تمامی نقاط کشور صورت می‌گیرد، توانسته‌ایم استعدادهای خوبی را شناسایی کنیم که در همه رده‌های سنی در پست‌های مختلف بازیکنان خوب و باکفیتی را کشف و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. هدف ما استفاده از این بازیکنان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و ۲۰۲۴ پاریس است.

سرپرست فدراسیون والیبال با اشاره به روند خوب بازیکن سازی در والیبال کشور خاطر نشان کرد: طی یک ماه آینده از تیم ملی نوجوانان جدید کارخانه کشف استعدادها رونمایی می‌شود. برنامه ریزی ما به گونه‌ای است که مدام در حال فکر کردن به نیازهایمان در المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ هستیم و اینکه به چه بازیکنانی با چه فیزیک بدنی نیاز داریم و با شناسایی آنها این جا به جایی‌ها در بهترین زمان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش کلیدی هیئت‌های استانی گفت: هیئت‌های والیبال استانی بازوان اجرایی ما هستند. باید تعداد بیشتری بازیکن همانند جواد معنوی‌نژاد در استان اصفهان کشف شود و بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم. هیئت والیبال استان اصفهان موظف است در بخش آقایان و بانوان استعدادهای استان را کشف کند.

برنامه هیات‌های استانی باید همسو با فدراسیون باشد

سرپرست فدراسیون والیبال با مخاطب قرار دادن رییس هیئت والیبال و دیگر اعضا هیئت تاکید کرد: انتظار ما از هیئت والیبال استان اصفهان همانند سایر هیئت‌های استانی این است که برنامه‌های خود را با برنامه‌ها و با سرعت فدراسیون تنظیم کند، تلاش کنید از برنامه‌های فدراسیون عقب نمانید.

وی افزود: نباید استعدادها به خاطر اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه‌ها به خودتان با خودزنی هدر برود. وقتی مسئولیت اداره هیئت را می‌پذیریم، باید انتقادپذیر هم باشیم با ایجاد فضای باز می‌توانیم برنامه‌ها و ایده‌های جدید و خوبی را به دست آوریم، اجازه دهیم تا سایر افرادی که طرح و حرفی برای گفتن دارند کمک کنند چون هیئت ملک یک شخص که نیست و متعلق به همه مردم است و باید همه گونه سلیقه و نظر در هیئت در کنار هم باشد.

داورزنی در پایان خاطر نشان کرد: ثابت شده اصفهان ظرفیت‌های خیلی خوبی در والیبال دارد. فضای مناسبی در استان باید فراهم شود تا نیروهای دلسوز والیبال بتوانند، کمک کنند تا استان اصفهان همانند گذشته بتواند به قطب‌های این رشته تبدیل شود. یادآوری می‌کنم استان اصفهان در مسابقات قهرمانی کشور در بخش بانوان در رده‌های مختلف حضور موفقی داشته اما ویترین کار هیئت استان اصفهان لیگ برتر است و مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، هیئت والیبال استان و سایر علاقه‌مندانی که به دنبال احیای والیبال اصفهان هستند باید کمک کنند تا سال آینده فضایی فراهم شود تا تیم اصفهان که در گذشته همیشه صاحب‌نام بوده به جایگاه خود برگردد، این مساله موجب می شود تا جوان‌های اصفهانی مجبور به عضویت در دیگر تیم ها نشوند و در محیطی آرام و مطلوب برای شهر خود بازی کنند.

602

کد خبر: 883238

وب گردی

وب گردی