کارگاه تخصصی پرورش بازیکن و مربیگری پدل با همت فدراسیون اسکواش

نشست دوره و کارگاه تخصصی پرورش بازیکن و مربیگری پدل زیر نظر " دیگو آلخاندرو میئرس" و " آدریان پدرو مونکائوت ویدال" مدرسین و مربیان فدراسیون جهانی پدل و با همکاری فدراسیون اسکواش برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مسعود سلیمانی در نشست دوره و کارگاه تخصصی پدل زیر نظر مدرسین بین‌المللی این رشته اظهار داشت: در شرایط فعلی سه رویداد مربیگری بین المللی و جهانی را در اسکواش، راکت بال و پدل را تا پایان دی ماه پیش‌رو داریم و نقشه راه ما توسعه متوازن هر سه رشته است.

وی ادامه داد: در این راه ظرفیت بخش خصوصی نیز در نظر گرفته شد و برای رشد این رشته از بخش خصوصی نیز کمک گرفته شد. پدل در ابتدا به فدراسیون تنیس در سال ٨٦ این رشته واگذار شد اما پس از اینکه کمکی به رشد این رشته انجام نشد به عنوان فرزند ناخوانده به اسکواش واگذار شد.

رئیس فدراسیون اسکواش تصریح کرد: فدراسیون جهانی پدل در مادرید اسپانیا است و اولین گام ما این است اولین مقرر آسیایی این رشته را به دست بیاوریم. در حال حاضر کشورهای ایران، امارات و ژاپن این رشته را انجام می‌دهند و ما به دنبال این هستیم با توسعه پدل و تربیت نیروی انسانی به ترویج این رشته بپردازیم.

سلیمانی در خصوص تلاش فدراسیون اسکواش برای تشکیل فدراسیون آسیایی این رشته در ایران گفت: اولین گام ساخت مجموعه پدل در داخل کشور بود که با هزینه بخش خصوصی انجام شده است. در سند راهبردی ما این موضوع دور از دسترس نیست و تنها نیاز به حمایت وزارت ورزش خواهیم داشت. در اجلاس بین المللی این رشته نیز پژوهش روی این رشته به ایران واگذار شده است و قطعا این مهم و حتی کسب کرسی های بین المللی حاصل خواهد شد . مهم نیست این کرسی ها نیز برای چه افرادی باشد و تنها افتخار این مهم برای کشورمان مهم است.

میرس، مدرس بین‌المللی گفت: خیلی خوشحال هستم در ایران حضور دارم و تلاش می‌کنم پدل در ایران بیشتر شناخته شود و کمک کنیم نیروهای توانمندی را برای این رشته در ایران تربیت کنم. من ٢٦ سال است که پدل بازی می‌کنم.

میرس در خصوص حضور در ایران گفت: حضور در ایران اولین تجربه ما در بخش آموزش نیست و در کشورهای پرتغال، فرانسه و کشورهای آمریکای لاتین حضور داشتیم. فکر می کنم در ایران پدل فرصت زیادی برای توسعه دارد و با توجه به ارزانی آن می تواند ورزش همه گیری نیز باشد. گسترش پدل در ایران به تعدد دوره های مربیگری نیز بستگی دارد.

پدرو در خصوص امکانات سخت افزاری ایران برای رشد این رشته عنوان کرد: چیزی که تاکنون مشاهده کردم خیلی خوب بوده است و به نظرم همه چیز خیلی خوب است و در کنار آن با تلاش و اشتیاقی که مشاهده کردم امیدوارم رشد خوبی داشته باشند. البته گسترش پدل به مسائل دیگر و همچنین تلاش های همه ما نیاز دارد و ما نیز در ایران هستیم تا به رشد این رشته در کشور شما کمک کنیم.

پدرو، مدرس بین‌المللی تصریح کرد: در حال حاضر در بزرگترین باشگاه پدل دنیا به نام سانست پدل در مادرید بازی می‌کنم و ١٤ سال است که به تدریس این رشته می‌پردازم و 2400 دانشجو زیر نظر من به آموزش این رشته می‌پردازند. ٣٤ سال است که به انجام این رشته می‌پردازم و تمام تلاش خود را به همراه میرس انجام خواهیم داد تا به آموزش مربیان ایرانی بپردازیم تا با کمک آنها این رشته را بین مردم و به خصوص جوانان ایرانی اشاعه بدهیم.

پدرو در خصوص سطح پدل ایران عنوان کرد: در حال حاضر در اسپانیا ٤ میلیون بازیکن پدل داریم که 40 درصد آن را خانم ها تشکیل می دهند. در ١٤ سال انجام این رشته به ٤ میلیون رسیدیم و معتقدم اولین گام در هر ورزشی ایجاد فدراسیون است که ایران به خوبی این راه را آغاز کرده است. پیش بینی من این است در مدت کوتاهی ایران نیز به اسپانیا از لحاظ تعداد ورزشکاران این رشته برسد.

وی تصریح کرد: ما متد خوبی برای آموزش این رشته داریم و تلاش می کنیم به خوبی این متد را به شما آموزش بدهیم. از لحاظ سخت افزاری نیز می توانیم با تعامل دو کشور مشکلات را بر طرف کنیم.

بابک فقیر، نایب رئیس و مسئول کمیته پدل فدراسیون اسکواش گفت: با دوندگی زیاد این کارگاه شکل گرفت و امیدوار هستیم با آموزش مربیان به رشد و توسعه این رشته در شهرستان‌ها نیز بپردازیم. برگزاری دوره بین‌المللی نیز تنها به این کلاس محدود نخواهد شد و در سال 2018 نیز ادامه خواهد داشت. تلاش خواهیم کرد با ساخت کورت‌های پدل در شهرستان‌ها به رشد این رشد کمک کنیم و حتی لیگ این رشته را نیز برگزار کنیم.

اشکان ابراهیمی نژاد دبیر کمیته پدل فدراسیون اسکواش نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: پدل ایران در سال های اخیر رشد بسیار خوبی داشته است و تواسنته خود را به کشور های خوب دنیا نزدیک کنیم.
ابراهیمی اظهار کرد: در راه شکوفایی پدل افراد زیادی کمک حای ما بودند و امیدوارم شاهد راه اندازی این رشته در استان ها باشیم.

مریم کی احمدی نماینده فدراسیون جهانی: گفت: دو چهره صاحب نام پدل دنیا جهت اموزش مربیان ایرانی در کشورمان هستند و باید از این فرصت استفاده کرد.
وی ادامه داد: اینده پدل در این دوره حضور دارند و امیدوارم بتوانید بیشترین بهره را از مدرسان ببرید.
وی افزود: تنها نماینده فعلی برگزاری کلاس ها از سوی فدراسیون جهانی هستیم و بیشترین تلاش را در راستای توسعه پدل در ایران خواهیم کرد

602

کد خبر: 883264

وب گردی

وب گردی