تجارتی که همچنان قربانی می گیرد/روایتی از نحوه متلاشی شدن یک شبکه فساد/ واقعیت های تلخ زندگی دختران ساکن دبی

شبکه ای گسترده از دختران که با هماهنگی تعدادی از افراد داخلی و خارجی اقدام به راه اندازی و ارائه اسکورت در دبی کرده بودند بعد از گذشت 3 سال از شروع فعالیت شان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت راه دانا؛ در سال 1382 مستندی جنجالی و بحث‌برانگیز با نام فقر و فحشا پخش شد که طی آن به بررسی زندگی دختران و زنانی پرداخته شد که برای اداره زندگی و امرارمعاش خود تن‌فروشی می‌کردند. این مستند زندگی دختران و زنان فقیری را نشان می‌داد که تنها برای رفع نیازهای ابتدایی خود با تن‌فروشی درآمد کسب می‌کنند.

این مستند در زمان خود از معضلی اجتماعی که در آن زمان تازه شروع شده بود پرده برمی‌داشت؛ روسپیگری که با تعطیلی محله شهر نو تهران تقریباً برچیده شده بود در دهه‌های 80 به شکلی جدید، اما پنهانی در جامعه به وجود آمده بود.

اگرچه در این سال‌ها و با انتشار مستند فقر و فحشا تحقیقات گسترده‌ای برای کشف زمینه‌های این فساد و جلوگیری از رواج آن صورت گرفت، اما باگذشت چند سال این تحقیقات متوقف و نتیجه تحقیقات قبلی مسکوت ماند.

در سال 92 گزارش‌های مردمی مبنی بر خروج دختران ایرانی ثبت‌شد که حاکی از فعالیت‌های غیراخلاقی بر بستر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بود.

اینستاگرام فضایی را برای اشاعه بی‌بندوباری فراهم کرده بود که یکی از موارد آن فعالیت‌های آزادانه و بدون قیدوبند مدل‌ها به‌عنوان کسب‌وکار مدلینگ در این فضا بود.

بر اساس داده های اماری در آنالیز شبکه های اجتماعی در حال حاضر حدود 20 درصد فعالیت‌های اینستاگرامی مربوط به مدل‌هاست که برخی از افراد در فضای مجازی به‌عنوان مدل با انتشار عکس‌های برهنه و نیمه برهنه فعالیت و اقدام به تبلیغ می‌کنند.

بررسی‌ها و گزارش‌های مردمی در ابتدا نشان داد که فعالیت‌های این مدل‌ها به‌صورت سازمان‌یافته و مقصد سفرهای خارجی بسیاری از آن‌ها دبی بوده است.

در این پروژه مشخص شد افرادی به‌صورت سازمان‌یافته در پوشش مدلینگ و فعالیت‌های سازمان‌یافته سایبری مانند، طراحی مد، آرایشگری و عکاسی مد فعالیت می‌کنند.

با پیدایش سرنخ های فساد، عسل که یکی از چهره‌های سرشناس اینستاگرام است بازداشت شد؛ وی یکی از فعالان درزمینهٔ مدلینگ بوده و از طریق اینستاگرام عکس‌های مربوط به کار خود را منتشر می‌کرد؛ آنچه فعالیت‌های عسل را غیرطبیعی جلوه می‌کرد سفرهای متعدد وی به دبی بوده و ویزای وی نیز که به‌منظور بیزینس صادر شده بود شک بیشتری نسبت به این مسئله ایجاد می‌کرد. وی همچنین دختران دبیرستانی زیادی را ترغیب به خروج از کشور و سفر به دبی می‌کرد.

تحقیقات درباره عسل، ارتباطات او را با دو نفر مشخص می‌کند که یکی از آن‌ها شهروز سخنوری معروف به الکس و دیگری... معروف به مانلی هستند.

مانلی در اعترافات خود می‌گوید که کارشناسی ارشد هنر داشته و از طریق دختری به نام صدف، الکس وارد زندگی او می‌شود. مانلی به خاطر تسلط به زبان انگلیسی گزینه مناسبی برای الکس بود که در ادامه نام وی را به مانلی تغییر می‌دهد تا به‌راحتی بتواند از مانلی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند.

مدیریت خروج سازمان‌یافته دختران از کشور توسط الکس صورت می‌گرفته؛ وی مدتی در آمریکا زندگی می‌کرده است که به خاطر اقدامات غیرقانونی از آمریکا دیپورت شده و ادامه کارهای غیرقانونی خود را در دبی به سرانجام می‌رساند.

اگرچه الکس به خاطر اقدامات غیرقانونی‌اش در دبی هم به 6 ماه زندان محکوم می‌شود اما همچنان دست از اقدامات غیرقانونی برنمی‌دارد. به گفته مانلی علت دستگیری و زندانی شدن الکس در دبی گروگان‌گیری و تجاوز به اعضای یک خانواده جلوی چشمان پدر خانواده بوده است.

در ادامه فعالیت‌های غیرقانونی الکس، او از دبی نیز دیپورت می‌شود و به ایران می‌آید؛ الکس گذشته‌ای دردناک داشته و از کودکی شاهد روابط نامشروع مادر خود با مردان زیادی بوده و از همین رو زمینه‌های روحی و اجتماعی نامناسبی داشته است. روسپیگری مادر الکس باعث می‌شود که قبح این مسئله برای او ریخته و راحت‌تر دختران را به بردگی جنسی بکشاند.

الکس بعد از ورودش به ایران از طریق فردی به نام صدف با مانلی آشنا می‌شود؛ هرچند صدف در اعترافات خود می‌گوید از روابط نامشروع این دو نفر اطلاعی نداشته است.

روابط صمیمی مانلی و الکس تا جایی پیش می‌رود که آن‌ها پارتی‌های زیادی را باهم برگزار کرده و حتی به مصرف مواد مخدر نیز روی می‌آورند. الکس با وسوسه کردن مانلی وی را تشویق به کنار زدن هنجارها می‌کند تا بتواند از طریق وی نوعی سیستم پول‌سازی در دبی به راه بیندازد.

از آنجایی‌که الکس به خاطر سابقه محکومیتش در دبی نمی‌تواند به آنجا برود به همراه مانلی به کیش رفته و در کیش به همراه مادرش با نام مستعار شاینا برقی اولین گام‌ها برای راه‌اندازی "اسکورت سرویس" را برمی‌دارند.

مادر الکس دارای تابعیت آمریکایی بوده که به همراه پسرش رئیس باند قاچاق دختران یا همان اسکورت سرویس را بر عهده دارد در طبقه هشتم برج دنا در کیش برای مانلی یک آپارتمان 160 متری خریداری می‌کند تا وی را برای مجاب به همکاری با باند خودشان کند.

کم‌کم امکانات دیگری نظیر خودروی فورد، منزلی در محله دروس، خودروی بنز و حساب بانکی میلیاردی در اختیار مانلی گذاشته می‌شود؛ مانلی دیگر حاضر به بازگشتن به زندگی متوسط قبلی خود نبوده و با آن‌ها همکاری می‌کند.

کسب‌وکار الکس با مانلی کلید می‌خورد و به همین منظور از مانلی که یک مدل بوده و فوت‌وفن‌های عکاسی را نیز می‌داند تعدادی عکس برهنه گرفته و با بارگذاری در سایت اقدام به جذب مشتری می‌کند.

مانلی و مادر الکس برای انجام مأموریت‌های خود از کیش به دبی می‌روند؛ مردم زیادی از اقصی نقاط دنیا به شهر دبی می‌آیند و قاعدتاً برای رفع نیازهای خود نیازمند دخترانی مانند مانلی یا همان محصول‌ها هستند از همین رو کسب‌وکار الکس در دبی کاملاً تضمین شده است و مادر الکس نیز به‌عنوان مدیر مالی محصول‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کند.

در همان ابتدا فعالیت شاینا برقی و مانلی در هتل GRAND MIDWEST TOWER فعالیت خود را آغاز می‌کنند و مانلی افتخار اولین اسکورت ایرانی الکس را به خود اختصاص می‌دهد.

کسب‌وکار "اسکورت سرویس" به‌عنوان دومین تجارت دنیا بعد از فروش مواد مخدر و دارای بالاترین درآمدهاست؛ که در برخی کشورها قانونی و در برخی دیگر غیرقانونی است.

700

کد خبر: 883273

وب گردی

وب گردی