بیش از 60 درصد نیروی شاغل استان سیستان و بلوچستان در دانشگاه آزاد درس خوانده اند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با اشاره به این موضوع که دانشجویان این دانشگاه بومی هستند، گفت: بیش از 60 درصد از نیروهای شاغل در استان سیستان و بلوچستان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

امین‎رضا کمالیان در رابطه با نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی و فرهنگی شهر زاهدان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان از بدو تاسیس در رابطه با تغییر رفتارهای فرهنگی و کنار گذاشتن ارزش های متروکه اجتماعی نقش بسیار زیادی را در سطح استان سیستان و بلوچستان داشته است.

وی با اشاره به این که واحد زاهدان در سال 61 راه اندازی شده است، ادامه داد: در طول این مدت دانشگاه توانسته یک سوم بار آموزشی در سطح استان را بر دوش بکشد و 30درصد دانشجویان را دختران تشکیل داده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با اشاره به ایجاد تحول بزرگ فرهنگی توسط دانشگاه تصریح کرد: خانواده‌های متعصب با توجه به دارا بودن محیط و امکاناتی که دانشگاه آزاد اسلامی دارد حاضر شده اند دختر هایشان را به دانشگاه بفرستند که این موضوع خود باعث حفظ خانواده‌ها شده و از پراکندگی خانواده ها جلوگیری کرده است.

کمالیان افزود: بسیاری از خانواده ها در شرایط مناسب در کنار خودشان با توجه به حفظ آداب و رسوم فرزندانشان را تربیت و فرزندان می توانند تحصیلات عالیه خود را ادامه و حتی وارد بازار کار شوند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: خوشبختانه بیش از 60 درصد از کارمندان و نیروهای کار شاغل در استان سیستان و بلوچستان در دانشگاه آزاد اسلامی آموزش و تربیت دیده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان با اشاره به این موضوع که بندر شهید رجایی توسط رئیس جمهور افتتاح شده است، گفت: آمار دقیقی از تعداد دانشجویانی که از دانشگاه آزاد اسلامی در این بندر مشغول به فعالیت شده اند را در دست نداریم اما اطلاع دارم که 40-50 درصد از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در بنادر سیستان و بلوچستان مشغول به کار هستند.

کمالیان با اشاره به این موضوع که دانشجویان بومی هستند، ادامه داد: در شهر خاش دانشجویان خاش و شهر چابهار دانشجویان چابهاری هستند که در گروه پزشکی اکثر دخترها تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: 70 درصد دانشجوی دختر در دروس پرستاری مشغول به تحصیل هستند. در رشته های دیگر از جمله فنی و مهندسی، علوم انسانی نیز فعالیت دارند. همچنین50 درصد دانشجویان رشته علوم انسانی را دختران تشکیل می دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویی ابتکار یا اختراعی تاکنون داشته است، گفت: در چند سال اخیر تعداد 12-13 اختراع داشته ایم که آخرین اختراع توسط یکی از اعضای هیات علمی و گروه دانشجویان سیستم های الکترونیک به جهت آبیاری نیروگاه های برقی بوده و به صورت تجاری درآمده است.


کمالیان با بیان این که در سال 93 تعداد افراد پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان در رده 36 قرار داشته، گفت: در سال 95 واحد زاهدان به رتبه 17 رسیده و امسال به رتبه 8 رسیده است که این موضوع نشان دهنده فعالیتهای پژوهشی بالا در این دانشگاه است.

وی ادامه داد: با انگیزه دادن به دانشجویان و حمایت از آنها امکاناتی در اختیارشان قرار دادیم و خوشبخانه شرایط و زیرساخت ها فراهم شده است. همچنین حمایت های مالی و معنوی منجر شده تا تولید اختراعات در نمایشگاه‌ها و برگزاری همایش‌ها دانشگاه به رتبه 8 در دانشگاه آزاد اسلامی برساند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان تصریح کرد: برای مخترعین امکانات آموزشی و آزمایشگاهی فراهم کردیم اما متاسفانه توان حمایت از این امور را در قالب وام های بانکی و کمک از بانکها را نداشتیم اما نیازهای دانشجویان را پاسخگو بودیم.

902900

کد خبر: 883292

وب گردی

وب گردی