پرسپولیس 2 - صنعت نفت آبادان صفر/ پایان شیرین پرسپولیس در نیم فصل با دبل علیپور

دیدار معوقه از هفته هشتم لیگ برتر بین تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان با برد 2 بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت.

به گزارش ایسکانیوز،شاگردان برانکو ایوانکوویچ که صدر جدول در نیم فصل را از آن خود کرده‌اند در دیدار معوقه خود در هفته هشتم به مصاف نفت آبادان خواهند رفت؛ تیمی که پیش از این بازی با توجه به مشکلات مالی بازیکنانش از انجام تمرین خودداری کردند.


استادیوم آزادی تماشاگر: 17 هزار نفر
داور: علیرضا فغانی کمک داور: رضا سخندان علی میرزابیگی علی ابراهیمی ناظر: جواد تقی پور

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، شجاع خلیل زاده، کمال کامیابی نیا، محسن ربیع خواه، محسن مسلمان(77 بشار رسن)، وحید امیری، علی علیپور و گادوین منشا( 71 فرشاد احمدزاده)
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ


نفت آبادان:

داود نوشی صوفیانی، مرتضی اسدی، علی عبداله‌زاده، حسین بغلانی، مسعود ابراهیم‌زاده، آگوستو سزار، مگنو باتیستا، کرار جاسم(73 رضا جبیره)، حسین ساکی، محمدامین درویشی(60 محمد زبیر نیک نفس) و لوسیانو پریرا
سرمربی: فراز کمالوند

اخطار:

وحید امیری(68) از پرسپولیس

شرح نیمه اول


پرسپولیس بیشتر با سود بردن از مالکیت توپ به دنبال این بود تا روزنه دفاعی حریف را پیدا کرده و حملات خود را ترتیب دهد اما علیرغم دستیابی به چند موقعیت نصفه و نیمه نتوانست نوشی صوفیانی را تسلیم کنند و در سمت مقابل نیز زردپوشان آبادانی با قدرت بازیسازی جاسم کرار و جنگ های فیزیکی در میانه میدان به دنبال حفظ نتیجه و خنثی کردن حملات پرسپولیس بودند که در 45 دقیقه اول به راحتی به آن رسیدند.

شرح گل‌ها:

پرسپولیس یک نفت آبادان 0 : ( دقیقه 65، علی علیپور): علیپور که کمتر از 30 ثانیه قبل ضربه اش را به تیرک دروازه نواخته بود، اینبار بهترین سود را از پاس امیری برد و با ضربه ای زمینی نفت را تسلیم کرد و تیمش را پیش انداخت.

پرسپولیس 2 نفت آبادان 0 : ( علی علیپور، دقیقه 88): آقای گل سرخپوشان اینبار از پاس دیدنی رسن سود برد و توانست با ضربه ای دقیق بار دیگر نفت آبادان را باز کرده و دبل خود را اینگونه به اجرا بگذارد.

دقایق حساس:

دقیقه 1: مگنو باتیستا در دقایق ابتدایی این بازی با قرار دادن پای خود روی مچ کمال کامیابی نیا هافبک پرسپولیس را دچار مصدومیت کرد اما داور اعتقادی به خطا نداشت.

دقیقه 6: شوت محمد امین درویشی از درون هجده قدم با دفع بیرانوند همراه شد و مدافعان توپ را از منطقه خطر پرسپولیس دور کردند.

دقیقه 17: شوت علی علیپور زمینی و البته کم قدرت به راحتی در اختیار نوشی صوفیانی قرار گرفت.

دقیقه 21: علی علیپور توپ خوبی با ضربه سر پشت محوطه جریمه برای منشا ساخته و پرداخته کرد اما ضربه این مهاجم با اختلاف از کنار دروازه نفت راهی اوت شد.

دقیقه 24: وحید امیری با حرکتی جالب توجه دو مدافع نفت را در سمت چپ از پیش رو برداشت و پاس زمینی خود در شش قدم را برای علیپور مهیا کرد اما ضربه این بازیکن را نوشی صوفیانی به راحتی از آن خود کرد.

دقیقه 30: شوت از راه دور جاسم کرار بدون اینکه خطری روی دروازه بیرانوند شکل دهد راهی اوت شد.

دقیقه 34: ارسال بلند سیدجلال حسینی پشت سر مدافعان نفت آبادان به منشا رسید که ضربه سر ضرب این بازیکن را دروازه بان حریف به راحتی مهار کرد.

دقیقه 39: اینبار حرکت وحید امیری از سمت راست با پاس او به بیرون محوطه جریمه برای مسلمان همراه شد که ضربه زمینی این بازیکن نیز در اختیار دروازه بان نفت قرار گرفت.

دقیقه 43: روی اشتباه حسین ماهینی در پاس به عقب، فرصت خوبی نصیب شیمبا شد که سیدجلال حسینی با تجربه بالای خود و تکلی دیدنی مانع از حرکت مهاجم حریف به داخل محوطه جریمه شد.

دقیقه 64: فرار علی علیپور به داخل محوطه جریمه با ضربه او همراه شد و تنها تیرک دروازه مانع از شادی گل او شد.

دقیقه 73: فرشاد احمدزاده از حرکات بدون توپ مهاجمان پرسپولیس سود برد و فرصت خوبی درون محوطه جریمه به دست آورد که ضربه او به راحتی در اختیار دروازه بان نفت قرار گرفت.

دقیقه 77: ضربه ایستگاهی برای نفت آبادان را پریرا به خوبی از دیوار دفاعی سرخپوشان عبور داد اما بیرانوند با جاگیری خود مانع از گلزنی مهاجم برزیلی حریف شد.

دقیقه 84: پاس فوق العاده علیپور برای فرشاد احمدزاده در گوشه محوطه جریمه با تعلل این بازیکن فرصت ضربه مناسب را گرفت و توسط مدافع حریف بلاک شد.


نکات ویژه:

پرسپولیس در هفت دیدار اخیر خود گلی دریافت نکرده است.

خط دفاعی پرسپولیس با دریافت تنها 6 گل مستحکم‌ترین خط دفاعی لیگ تا به اینجا محسوب می‌شود.

صنعت نفت آبادان با 16 گل زده ششمین خط حمله قدرتمند لیگ است و باید دید قادر به عبور از سد دفاعی پرسپولیس خواهد بود.

پرسپولیس اکنون با 25 گل زده، عنوان قدرتمندترین خط حمله را با پدیده در نیم فصل مشترک در اختیار دارد و این فرصت را دارد تا آن را به تنهایی از آن خود کند.

برانکو و فراز کمالوند تاکنون 5 بار با یکدیگر تقابل داشته‌اند که نتیجه آن 4 بار پیروزی برای برانکو و 1 برد برای سرمربی کنونی نفت آبادان بوده است.

مگنو باتیستا، لوسیانو پریرا و جاسم کرار و سزار چهار بازیکن خارجی صنعت نفت آبادان محسوب می‌شوند که عمده حرکات این تیم را رهبری می‌کنند.

پرسپولیس در این بازی روی نیمکت خود بازیکنانی مثل بوژیدار رادوشوویچ، شایان مصلح، صادق محرمی، احسان علوان زاده، حمید طاهرخانی، سیامک نعمتی، آدام همتی، بشار رسن و فرشاد احمدزاده را در اختیار دارد.

پرسپولیس در صورت پیروزی در این دیدار اختلاف امتیاز صدر جدول و انتهای جدول (مشکی پوشان با 8 امتیاز) را به 29 امتیاز خواهند رساند!

علی علیپور با هشت گل زده برترین گلزن پرسپولیس است و جاسم کرار با 5 گل زده در سمت مقابل برترین گلزن نفت آبادان محسوب می‌شود.

مهدی شادکام خشن ترین بازیکن نفت آبادان محسوب می‌شود که تاکنون 5 کارت زرد دریافت کرده است.

در پرسپولیس نیز علی علیپور، علیرضا بیرانوند، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی نیا و محسن مسلمان دو کارت زرد در کارنامه دارند.

دقایق75 تا 90 هیجان‌انگیزترین دقایق دو تیم محسوب می‌شوند که در این دقایق آنها در دیدارهای قبلی خود مجموع 11 گل ( پرسپولیس 6 گل- نفت آبادان 5 گل) را رقم زده‌اند.

15 دقیقه ابتدایی برای دو تیم جزو کم هیجان‌انگیزترین دقایق محسوب می‌شود که پدیده گلی را در آن نزده و پرسپولیس دو گل در این دقایق ثبت کرده است.

نفت آبادان از شش بازی خارج از خانه قبلی خود 3 برد، دو شکست و یک تساوی ثبت کردند. پرسپولیس از 6 بازی داخل خانه قبلی خود 3 برد، دو تساوی و یک شکست را ثبت کرده است.

وینفرد شفر، سرمربی استقلال در اتفاقی جالب با حضور در استادیوم شاهد این دیدار است.

مهرداد میناوند، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس نیز با حضور در جایگاه ویژه از نزدیک شاهد دیدار این تیم برابر نفت آبادان خواهد بود.

مرد میدان: علی علیپور زننده هر دو گل پرسپولیس.

غایب بزرگ: ------

بازنده بزرگ:هواداران صنعت نفت آبادان که در تهران حضور دارند.

602

کد خبر: 883315

وب گردی

وب گردی