دولت در  قبال مسئله قدس و فلسطین دیپلماسی فعال تری را در پیش گیرد

نماینده مجلس با اشاره به شکست هایی که آمریکا و عربستان در عراق، لبنان و یمن خورده اند اظهار داشت: این دو کشور در سه مرحله شکست خوردند.

احمد امیر آبادی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی روز گذشته در حاشیه اجتماع جوانان مدافع قدس شریف درمیدان فلسطین در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در مورد حمایت هایی که مجلس از فلسطین باید انجام دهد گفت: خود مجلس قانون حمایت از انتفاضه را دارد ولی آنچه به دنبال آن هستیم برگزاری اجلاس پارلمان ها در تهران است و این موضوع در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: رییس مجلس هم پیگیر مجالس کشور های مختلف در این مورد هست و صحبت هایی را انجام داده است .

امیر آبادی با اشاره به این که باید دولت لایحه جدید را در مورد حمایت از فلسطین به مجلس بیاورد و این قانون به روز شود تصریح کرد: قطعا بیانیه محکومیت از طرف مجلس در خصوص حمایت از فلسطین صادر خواهد شد این در حالی است که یکشنبه تعدادی از همکاران نبودند اجازه خواستند حضور داشته باشند و بعد این بیانیه مطرح شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد دیپلماسی دولت برای حمایت از فلسطین اظهار داشت: در این بخش باید فعال تر برخورد کند به خصوص حالا که حمایت های آمریکا و اسرائیل از داعش حداقل برای مردم منطقه مشخص شده است از این فرصت باید استقاده کرد.

وی در مورد روابط آمریکا و عربستان بیان کرد: در ملاقاتی که داماد ترامپ با خود محمد بن سلمان داشته و روابط خانوادگی که بین آن ها برقرار است طرحی را در نظر داشتند که به نوعی بخشی از فلسطین را به پایتختی غزه برای فلسطینی ها بماند و بقیه آن سرزمین را به رژیم صهیونیستی بدهند و قول هایی هم داده شد تا حکومت آل سعود به حکومت آل سلمان تبدیل شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا و عربستان این برنامه را داشتند اما بعد از آن که در سه مرحله یعنی عراق، لبنان و یمن شکست خوردند انجام نشد.

امیرآبادی در پایان گفت:دولت در مورد قدس و فلسطین باید دولت دیپلماسی خود را فعال کند و وزارت خارجه باید بیشتر پیگیر شود.

303

کد خبر: 883357

وب گردی

وب گردی