نیازمند مبارزه با قاچاق در ابعاد فرا ملی هستیم

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در سومین همایش معاونین غذا و دارو، مدیران بازرسی و مدیران حقوقی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بر ضرورت مبارزه با قاچاق در ابعاد فرا ملی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، جمال انصاری معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در سومین همایش معاونین غذا و دارو، مدیران بازرسی و مدیران حقوقی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مناطق کشور گفت: امروزه توافق جمعی بر تاثیر قاچاق کالا و ارز بر فرآیند سلامت اجتماعی و فراز و نشیب های اقتصادی و تولیدی بر کسی پوشیده نیست و بیشتر اختلاف نظرها و بحث ها بر سر میزان این تاثیر است.
وی با اشاره به اینکه کنترل و پیشگیری از قاچاق به خصوص کالاهای سلامت محور از دغدغه های سازمان تعزیرات است، تصریح کرد: ما معتقدیم که در شرایط حاضر بخش چشمگیری از امکانات برای مبارزه با این پدیده بسیج شده اما کاهش فساد و تخلف در این حوزه نیازمند عزم جدی و سازمان یافته ملی و فرا ملی دارد و مصوبات قانونگذار در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال 92 نشان می دهد که برای مبارزه هدفمند نیازمند مبارزه در ابعاد فرا ملی هستیم.
انصاری با بیان این مطلب که تاثیر قاچاق کالای سلامت محور بیشتر از قاچاق سایر کالاها است، اظهار داشت: دایره شمول تاثیر قاچاق کالاهای سلامت محور مساوی با کل جمعیت کشور و بعضا جمعیت فرا ملی است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: گام های موثری در مبارزه با قاچاق برداشته شده است اما نتوانسته ایم آنچه مورد توقع است را محقق سازیم.
انصاری گفت: در حوزه برخورد با قاچاق کالا و ارز در 8 ماهه سال جاری نسبت به همین بازه زمانی در سال 95 شاهد رشد 35 درصدی پرونده های قاچاق بوده ایم که از این تعداد رشد کمی پرونده های قاچاق سلامت محور 12 درصد بوده است.
معاون وزیر دادگستری در پایان با اشاره بر لزوم روزآمدی و بازبینی قوانین گفت: در کنار تمام سازمان هایی که ضرورت همکاری با آنها وجود دارد هستیم و در این زمینه اعلام آمادگی می کنیم.

700

کد خبر: 883363

وب گردی

وب گردی