اتوبوس 70 نفره تغییر و تحولات در دوران جدید شورا و شهرداری تهران

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی از اعضای فعال شورای شهر تهران از دانشجویان خودم بودند و هنوز بعضی‌هایشان به دلیل آشنا نبودن با مسائل شهری با من مشورت می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز مهدی چمران عصر امروز در مراسم «چهل سال جنبش دانشجویی» که در دانشگاه بوعلی همدان برگزار شد پس از سخنان اولیه خود و در پاسخ به سؤالات دانشجویان در خصوص رابطه‌اش با املاک نجومی، ساختمان پلاسکو و انتصاب‌های فامیلی خود در طول دوران ریاست بر شورای شهر تهران گفت: بر اساس تحقیقات قوه قضائیه از افرادی که به آنان املاکی واگذار شده مجموعا 4 میلیارد تومان کمتر گرفته شده که دادگاه به آنان اعلام کرد و هر یک مبالغی مانند 30 میلیون تومان، 80 میلیون تومان و ... را باید بپردازند که پرداختند.

وی درباره ساختمان پلاسکو نیز بیان کرد: رئیس جمهور گروهی را مشخص کرد که درباره پلاسکو تحقیق کنند، بهتر است همه آن مطالعه شود ضمن آنکه مدیریت بحران پلاسکو به بهترین شکل ممکن انجام و حتی بهتر از امریکا در حمله 11 سپتامبر خوانده شد.

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی مرا متهم کردند خواهرزاده خود را به سمت شهردار در یکی از مناطق گماشته‌ام، گفت: من اصلا خواهر ندارم!

چمران گفت: یک کارمند را هم بنده وارد شورا یا شهرداری نکردم بلکه منشی خود را نیز همان منشی پیشین رئیس شورا انتخاب کردم و پس از 6 سال به خواست خودش تغییر کرد.

وی تأکید کرد: پس از روی کار آمدن شورای جدید و شهردار جدید 70 نفر را بیرون و 70 نفر را به صورت اتوبوسی وارد کردند.

رئیس سابق شورای شهر تهران همچنین با بیان اینکه برای رسیدن به شهیدان باید تلاش بسیاری کنیم، گفت: من خیلی تلاش کردم که به این مقام برسم اما چه در پیش از انقلاب و چه پس از آن این توفیق حاصل نشد.

چمران در پاسخ به دانشجویی که از وی خواست درباره هجمه‌های ناحق درباره شهردار و شورای شهر سابق واکنش نشان دهد، گفت: سخنان مطرح‌شده توسط اعضای شورای شهر جدید را هجمه نمی‌دانم و مشورت هم به اعضای شورای شهر که برخی از آنان دوستان من هستند می‌دهم؛ ضمن آنکه برخی از اعضای فعال شورای شهر تهران از دانشجویان خودم بودند و هنوز بعضی‌هایشان به دلیل آشنا نبودن با مسائل شهری با من مشورت می‌کنند.

وی ادامه داد: در مناظره باید فنی و منطقی صحبت کرد.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران درباره تخلفات احتمالی در انتخابات نیز که بخشی از سؤالات دانشجویان بود، اعلام کرد: نمایندگان مجلس که ناظر بودند اعلام کردند که اعتراضات را نمی‌پذیرند و البته پرونده در قوه قضاییه باز است.

وی با بیان اینکه دولت‌ها و مجلس‌ها چندان از شوراها دل خوشی ندارند، گفت: کارمندان وزارت کشور که قبلا شهرداران زیر نظر آنان بودند با شوراها چندان خوب نیستند.

فارس

700

کد خبر: 883365

وب گردی

وب گردی