درگیری نمایندگان مردم خوزستان با دولتی ها بر سر انتقال آب

جلسه شورای اداری استان خوزستان دقایقی پیش با حضور معاون اول رئیس جمهور در اهواز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این جلسه حاشیه‌هایی به همراه داشت و به محض ورود رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، اعتراضات نمایندگان خوزستان به وی آغاز شد.

نمایندگان مردم استان خوزستان در اعتراض به عملکرد سازمان محیط زیست جلسه شورای اداری را ترک کردند.

در این جلسه که در سالن سردار سرلشکر شهید علی هاشمی استانداری آغاز شد محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور حضور دارند.

نمایندگان استان خوزستان در ابتدای حضور خود در سالن جلسه به سمت رئیس سازمان محیط زیست رفتند و نسبت به وضعیت هوای استان اعتراض کردند.

نماینده دشت آزادگان و هویزه و نماینده ایذه و باغملک اعتراض خود را با صدای بلند اعلام کردند.

قاسم ساعدی، نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی خطاب به کلانتری گفت: شما به چه دلیل و با چه رویی در جلسه امشب حاضر شدید؟ حیف که میهمان خوزستانی‌ها هستید وگرنه با زبانی دیگر با شما صحبت می‌کردم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست پس از این حاشیه‌ها در پاسخ به خبرنگار فارس درباره نامه محرمانه انتقال آب کارون اظهار کرد: خوزستان مشکل آب ندارد و مشکل اصلی مدیریت غلط منابع آبی است.

کلانتری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر خوزستان آب مازاد دارد چرا آورد آب رودخانه کارون کاهش یافته و بخش وسیعی از اراضی کشاورزی این استان از بین رفته است، گفت: در خوزستان آب درست مدیریت نمی‌شود که این اتفاقات می‌افتد.

نمایندگان خوزستان در مجلس از کلانتری خواستند که در این جلسه توضیحاتی درباره نامه محرمانه‌اش به جهانگیری توضیحاتی ارائه دهد که رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از ارائه توضیحات خودداری کرد.

پس از آن نمایندگان خوزستان در اعتراض به پاسخگو نبودن رئیس سازمان محیط زیست جلسه را گروهی ترک کردند.

منبع: عصر جنوب

کد خبر: 883367

وب گردی

وب گردی