ورود سامانه بارشی به کشور در روز پنج‌شنبه

پنج‌شنبه 23 آذر 1396 سامانه بارشی دیگری‌ وارد کشور می‌شود و گستره آن دامنه‌های زاگرس مرکزی و برخی مناطق جنوب کشور را در ‌بر ‌می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان، با بیان این‌که از دوشنبه تا چهارشنبه 96/9/22 در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود، افزود: طی این مدت به سبب پایداری جو و سکون نسبی هوا، انباشت تدریجی آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت تهران، کرج، اراک، قزوین، تبریز و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته این مسوول، از بعدازظهر دوشنبه با تقویت جریان‌های شمالی، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای‌خزر و خراسان‌شمالی ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به ماندگاری هوای سرد تا روز چهارشنبه 96/9/22 در غالب مناطق کشور، تصریح نمود: طی روز سه‌شنبه تا پایان هفته دمای هوا در شمال‌شرق بین 5 تا 7 و در شمال کشور بین 3 تا 5 درجه کاهش خواهد یافت.

وی با توجه به افزایش سرعت باد در شرق کشور، گفت: وقوع گرد و خاک طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان، کرمان، خراسان‌جنوبی و یزد دور از انتظار نمی‌باشد.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از نفوذ سامانه بارشی دیگری‌ از روز پنج‌شنبه 96/9/23 خبر داد و اذعان نمود: با ورود این سامانه، بارش در دامنه‌های زاگرس مرکزی و برخی مناطق جنوب کشور آغاز شده و روز جمعه گستره و شدت آن افزایش می‌یابد.

شایان ذکر است، طی دوشنبه و سه‌شنبه بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

705

کد خبر: 883427

وب گردی

وب گردی