دیدگاه مشترک روسیه و ترکیه در موضوع بیت المقدس

رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور روسیه تصریح کرد با ولادیمیر پوتین دیدگاه های مشابهی در مورد قدس داریم و در خصوص تداوم دیدار‌های خود در این رابطه نیز به توافق رسیدیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به این که دیدار مذکور هشتمین دیدار وی با رئیس جمهور روسیه طی سال جاری است، اظهار داشت: با ولادیمیر پوتین، دیدگاه های مشابهی در مورد بیت المقدس داریم و در خصوص تداوم دیدار‌های خود در این رابطه نیز به توافق رسیدیم".

وی افزود: امروز در کنار روابط دو جانبه در خصوص مسائل منطقه‌ای نیز گفتگو کردیم. تحولات مربوط به بیت المقدس در صدر مسائل مورد بحث بود. تصمیم دولت آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در جهان با خشم و انزجار مواجه شد. این تصمیم باعث دلسردی میان مسلمانان، مسیحیان و حتی یهودیانی شد که با عقل سلیم با این مساله برخورد کرده‌اند".

اردوغان با بیان این که رژیم صهیونیستی تلاش می کند اوضاع را بدتر کند، ادامه داد: رژیم صهیونیستی روند اخیر را برای افزایش اقدامات خشونت آمیز و فشار علیه فلسطینی‌ها یک فرصت می شمارد. هر کسی که دارای وجدان، اخلاق و اصول است نمی تواند بر کشتار‌های رژیم صهیونیستی چشم بپوشد و بی تفاوت باشد.

کد خبر: 883429

وب گردی

وب گردی