افزودن سرطان، دیابت و ام‌اس به لیست بیماری‌های‌ خاص در بودجه ۹۷

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از هزینه های درمانی بالای بیماران سرطانی، دیابتی و مبتلایان به ام اس انتقاد کرد و گفت: باید در لایحه بودجه ردیف مشخصی برای این بیماران در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خانه ملت، رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: با انتقاد از تحت پوشش قرار ندادن بیماران سرطانی، دیابتی و همچنین مبتلایان به ام اس جزو بیماران خاص، گفت: در تلاش هستیم با تأمین اعتبارات کافی در بودجه سال 97 کل کشور، این افراد را جزو بیماران خاص قرار داده تا از بار درمانی آن ها کاسته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هزینه های درمانی بیماران سرطانی، دیابتی و همچنین مبتلایان به ام اس در کشور بسیار بالا است، افزود: دولت باید چتر حمایتی خود را مانند بیماران خاص بر این قشر از بیماری‌ها نیز بگستراند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سخنان رئیس جمهور در حین ارایه لایحه بودجه 97 کل کشور به مجلس، تصریح کرد: اگر فقرزدایی در حقیقت در این لایحه پیشنهادی دولت دیده شده باشد باید در حوزه بهداشت تحولات عدیده ای را شاهد باشیم زیرا بسیاری از درآمدهای خانواده ها صرف هزینه های درمانی می شود.

ضرورت تعیین تکلیف هزینه های درمانی بیماران صعب‌العلاج

خضری با اشاره به رایزنی های فراوانی که با وزارت بهداشت و درمان برای تعیین تکلیف هزینه های درمانی بیماران سرطانی، ام اس و همچنین دیابتی صورت گرفته است، گفت: در این رابطه هر چند در لایحه بودجه اعتبارات خوبی را اخد می کنیم اما باید دولت لایحه جداگانه ای را به مجلس ارایه کند تا تکلیف این موضوع برای همیشه مشخص شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ادامه شرایط فعلی و بی توجهی به بیماران سرطانی، دیابتی و مبتلایان به ام اس شرایط زندگی را برای آن ها سخت می کند از این رو لازم است هر چه سریع تر مقدمات لازم برای پیوستن آن ها به لیست بیماری های خاص فراهم شود.

701

کد خبر: 883507

وب گردی

وب گردی