انتقال آب کارون به معنای نابودی بخش کشاورزی و محیط زیست استان است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب کارون به معنای نابودی کانون محیط زیست، حوزه آب و نابودی بخش کشاورزی استان است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، شب گذشته 20 آذر ماه جلسه شورای اداری استان خوزستان با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و همچنین کلانتری رئیس سازمان محیط زیست برگزار شد که با حاشیه هایی از جمله اعتراض نمایندگان خوزستان به عملکرد سازمان محیط زیست در استان روبرو شد.

یکی از نمایندگان استان با صدای بلندی خطاب به رئیس سازمان محیط زیست گفته بود که شما به چه دلیل در جلسه حاضر شدید؟ حیف که میهمان خوزستانی‌ها هستید وگرنه با زبانی دیگر با شما صحبت می‌کردم پس از اعتراض این نماینده یکی از خبرنگاران در رابطه با نامه محرمانه رئیس سازمان محیط زیست به معاون اول سوالی پرسید که کلانتری از پاسخ به این سوال خودداری کرد.

به دنبال این حواشی خبرنگار استان های باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) بک نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت وگویی داشته که در ادامه می آید؛

علی ساری در این رابطه این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: تاکنون سازمان محیط زیست به منظور طرح انتقال آب نامه نزده بود زیرا برای تالاب ها و محیط زیست مشکلی به وجود می آید.

وی ادامه داد: اخیرا آقای کلانتری رئیس سازمان محیط زیست به آقای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نامه ای نوشتند که محتوای اصلی این نامه مبنی بر انتقال آب کارون است که موجب نابودی محیط زیست استان خواهد شد.

نماینده مردم اهواز تصریح کرد: این موضوع که متولی محیط زیست کشور خواستار نابودی یک استان باشد بار اول است که اتفاق افتاده است.

ساری ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خوزستان پس از این موضوع که سازمان محیط زیست نسبت از توضیح در رابطه با نامه اش به معاون اول خودداری کرد به نشان دادن اعتراض خود جلسه را ترک کردند.

وی گفت: نظر تمام نمایندگان استان مبنی بر آن است که فردی که متولی محیط زیست کشور است نباید برای تخریب محیط زیست تلاش کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این حرکت سازمان محیط زیست کشور به معنای نابودی کانون محیط زیست، نابودی حوزه آب استان و نابودی بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: درخواست محیط زیست برای آن است که وزارت نیرو از شما انتظار دارم آب بیشتری انتقال دهید تا شوری خلیج فارس نسبت به خوزستان پیشروی کند و کمک به نابودی کشاورزی شود و عملا سازمان محیط زیست به دنبال پیگیری نابودی محیط زیست خوزستان است.

ساری گفت: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خوزستان در رابطه با این موضوع از طریق مراجع قانونی پیگیر خواهیم بود.

901/900

کد خبر: 883537

وب گردی

وب گردی