تذکر عضو شورا به آقای رئیس

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش به نحوه اداره جلسات شورا توسط رئیس شورا اعتراض کرد و تذکر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محمد سالاری در تذکرات پیش از دستور بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش ضمن انتقاد و تذکر به صدا و سیما در انتخاب سلیقه‌ای صحبت‌ها در جلسه علنی و پخش آن در رسانه ملی اظهار داشت: تذکر بنده به انتخاب‌های گزینشی بخش‌هایی از جلسه علنی شورای شهر تهران است که در شبکه پنج و 18:30 پخش می‌شود.

وی ادامه داد: در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در آخرین دقایق موضوع پرونده باغات مطرح شد که به دلیل اینکه وقت جلسه به پایان رسیده بود، به نتیجه‌ای نرسید و صدا و سیما به صورت گزینشی بعضی از کلمات آن را به منظور تخریب شورای پنجم که برای اولین‌بار است در جلسات علنی این موضوع را مطرح می‌کند، تخریب کند.

وی ادامه داد: ملکی که در جلسه قبل درباره آن بحث شد متعلق به شرکت زامیاد و دولت بوده است و در کمیسیون تجدیدنظر مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود:از جمله دلایل باغ بودن این است که قطعی مشخص شود این ملک در گذشته باغ بوده است و وقتی استعلام‌های لازم گرفته می‌شود، حدنصاب درختان در این ملک وجود داشته باشد.

وی بیان داشت: ما به دنبال صیانت و حفاظت از باغات هستیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: بنده به ریاست شورای شهر و نحوه اداره آن نیز اعتراض دارم، چرا که می‌شود هنگامی که پرونده‌ای را مطرح می‌کنند، چند دقیقه‌ای درباره به نتیجه رسیدن آن وقت جلسه را تمدید کرد.

سالاری گفت: وقتی که پرونده‌ای در جلسه شورا مطرح است نباید شورا را تعطیل کنند که منجر به اتفاق‌هایی به این شکل شود و سوگیرانه اخبار شورا از رسانه ملی پخش شود.

در ادامه، سیدابراهیم امینی که در غیاب محسن هاشمی ریاست شورا را برعهده دارد، گفت: در دوره گذشته از دو جلسه شورا یک جلسه به صورت علنی برگزار می‌شد و پرونده باغات نیز در جلسات غیرعلنی تصمیم‌گیری می‌شد.

وی ادامه داد: شفافیت یکی از مؤلفه‌های حکمرانی خوب است و شورای پنجم نیز به این موضوع تأکید دارد و تمامی جلسات با حضور اکثر رسانه‌ها برگزار می‌شود تا شائبه‌ای در آن وجود نداشته باشد.
706

کد خبر: 883542

وب گردی

وب گردی