انهدام چهار میلیارد ریال کالای قاچاق در زنجان

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: طی هشت ماه گذشته سال جاری ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در استان زنجان معدوم شد.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی ممیزی به میزان کالای قاچاق منهدم شده طی هشت ماهه سال جاری اشاره کرد و افزود: طی این بازه زمانی در پنج مرحله امحای کالای قاچاق در استان زنجان انجام‌شده است.

وی لوازم‌آرایشی بهداشتی ازجمله صابون، شامپو، ادکلن و بیش از ۵۰۰ هزار نخ سیگار را از کالاهای قاچاق معدوم شده طی هشت ماهه سال جاری در استان زنجان اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی این میزان کالای قاچاق معدوم شده بیش از ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: تعزیرات حکومتی استان زنجان با قاچاقچیان کالا و خدمات به جد برخورد می کند چرا که پدیده شوم کالای قاچاق جلوی فعالیت واحدهای تولیدی را می‌گیرد.

ممیزی ابراز کرد: پدیده قاچاق اقتصاد کالا کشور را بیمار کرده و با گسترش آن، بخش تولید و اشتغال کشور صدمه‌ دیده و باعث تعطیلی واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری در کشور می‌شود و یکی از عوامل مهم در افزایش قاچاق کالا تقاضای مصرف کالای خارجی در کشور است و مردم استقبال زیادی از این کالاها دارند.

وی افزود: وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات اقتصادی در جامعه است و رسیدگی به تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و رعایت نکردن قوانین نظام صنفی و اجحافی که از سوی برخی صنوف در حق مصرف‌کنندگان انجام می‌شود از وظایف این اداره است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در گفتگو با مهر یاد آور شد: این کالاهای قاچاق معدوم شده غیربهداشتی و غیراستاندارد است و استفاده مردم از این کالاها سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد.

901

کد خبر: 883544

وب گردی

وب گردی