حوادث با تلفات بالای 300 نفرحادثه ملی است /ارائه لایحه برنامه عملیاتی واکنش اضطراری برای مقابله با زلزله تهران

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: هنگامی که حادثه‌ای در شهر تهران اتفاق می‌افتد و تلفات آن بیش از ۳۰۰ نفر است، آن حادثه ملی است و رئیس‌جمهور وظیفه دارد به آن حادثه رسیدگی کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس،‌ بهاره آروین در مخالفت یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه برنامه عملیاتی واکنش اضطراری برای مقابله با زلزله شهر تهران اظهار داشت: این طرح نه تنها فوریت ندارد بلکه باید از دستورکار نیز خارج شود.

وی ادامه داد: ابتدائاً باید قانون مدیریت کشور که در حال حاضر در کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی است به تصویب برسد و سپس در خصوص دیگر موارد آن اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه بهتر است این طرح مسکوت بماند تا سند بالادستی به تصویب برسد، گفت: در حال حاضر برنامه عملیاتی اساسی‌ای برای مقابله با زلزله نداریم.

آروین افزود: 29 دستگاه در مقابله با زلزله شهر تهران وظایف مشخص خود را دارند که در این دستگاه‌ها شهرداری تهران نیز وظیفه کفن و دفن و آواربرداری را برعهده گرفته است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه هلال احمر است که برای یک میلیون آواره ذخیره‌سازی لازم را داشته باشد، گفت: هر آنچه که هنگام زلزله رخ می‌دهد، مسئولیت آن با شهردار تهران نیست، درست است که شهردار رئیس مدیریت بحران شهر تهران است، ولی این زمانی است که تعداد حادثه‌دیدگان بیش از 300 نفر نباشد. هنگامی که حادثه‌ای رخ می‌دهد که در آن بیش از یک میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند، قطعاً آن موضوع ملی است و رئیس‌جمهور باید به آن حادثه ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: بنابراین بهتر است این طرح مسکوت بماند تا قانون مدیریت بحران کشور به تصویب نهایی برسد تا وظایف دستگاه‌های ذیربط نیز مشخص شود.
706

کد خبر: 883585

وب گردی

وب گردی