ساخت و سازهای غیرقانونی در منطقه یک

عضو شورای اسلامی شهر تهران به ساخت و سازهای غیرقانونی در منطقه یک اعتراض کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، علی اعطا در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران گفت: شهرداری منطقه یک تهران در سال1391 برای ملک مسکونی واقع در خیابان پاسداران، نارنجستان ششم، پروانه ساختمانی 15 طبقه شامل 5 طبقه زیرزمین و 10 طبقه روی زمین صادر کرده که تا به امروز 9 طبقه از اسکلت آن ساخته شده است.

وی ادامه داد:این در حالی است که زیرپهنه مصوب این زمین 1149 متری، R122 بوده و بر اساس ضوابط طرح تفصیلی، ساخت‌وساز در آن با سطح اشغال 60%، تراکم 300% و به میزان حداکثر 5 طبقه مجاز است.

اعطا یادآور شد: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده در سامانه شهرسازی، اطلاعاتی از مجوز کمیسیون ماده 5 در رابطه با اجازه ساخت‌وساز بیش از میزان مصوب در طرح تفصیلی برای ملک موصوف، موجود نیست. ضمن اینکه پیش از شروع عملیات ساخت، در زمین این ملک، 39 اصله درخت (ازجمله 6 اصله درخت مثمر) و یک ساختمان دوطبقه کم تراکم وجود داشته که با شروع عملیات ساخت‌وساز و براثر گودبرداری انجام‌شده، این درختان از بین رفتند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: مضاف بر این، ملک مذکور در صورت ساخت، به دلیل افزایش تراکم جمعیتی و ساختمانی ناشی از ساخت‌وساز فراتر از ضوابط پیش‌بینی‌شده در طرح تفصیلی، تبعات بسیاری در حوزه‌های ترافیکی، کالبدی، زیرساختی و اجتماعی به وجود لذا خواهد آورد.

وی اظهار داشت: هرچند این تخلف در دورۀ مدیریت پیشین در شهرداری صورت گرفته، اما با توجه به حساس شدن افکار عمومی نسبت به این‌گونه تخلفات و با توجه به اهمیت قانون مداری در دوره جدید مدیریت شهری، انتظار می‌رود شهرداری تهران هر چه سریع‌تر ضمن بررسی وپیگیری تخلفات صورت گرفته و برخورد با متخلفان، اسناد و گزارش‌های توجیهی مربوط به این ملک و گزارش برخورد با متخلفان را به شورای اسلامی شهر تهران، ارسال و نسبت به بازنگری در پروانه ساختمانی صادره اقدام کنند.
706

کد خبر: 883617

وب گردی

وب گردی