آخرین ارزیابی های سازمان امداد و نجات از زمین لرزه هجدک کرمان/دو نفر به هنگام خروج ازخانه مصدوم شده اند

سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: بر اساس ارزیابی ها تا کنون، درروستای گزک ، دیوار ٢٠ خانه تخریب شده است. همچنین درروستای هرجن دیوارهای یک بنای قدیمی تاریخی تخریب شده و دو نفر بر به هنگام خروج ازخانه مصدوم شده اند.

سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به آخرین جزئیات زمین لرزه اخیر در هجدک کرمان گفت: اعزام ١٠ تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده اند که شامل ٧ آمبولانس از راور و بهاباد و ٣ خودروی عملیاتی است.

وی افزود: بر اساس ارزیابی ها ، تا کنون درروستای گزک دیوار ٢٠ خانه تخریب شده است. همچنین در روستای هرجن دیوارهای یک بنای قدیمی تاریخی تخریب شده و دو نفر بر به هنگام خروج ازخانه مصدوم شده اند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: تا کنون ٤ پس لرزه در منطقه به وقوع پیوسته است.

این زلزله درساعت 12:13:17 زمین لرزه ای به بزرگای 6.2 ریشتر حوالی هجدک کرمان در طول جغرافیایی 57.32، عرض جغرافیایی 30.75 و عمق 10 کیلومتری از سطح زمین به وقوع پیوست. نزدیک‌ترین شهرها به کانون زمین لرزه 30 کیلومتری هجدک ، 42 کیلومتری چترود و 49 کیلومتری کاظم آباد هستند.

گفتنی است زمین‌لرزه اولیه هجدک با شدت 6.1 ریشتر صبح روز جمعه 10 آذر ۱۳۹۶ در نزدیکی هجدک در شهرستان راور در شمال استان کرمان اتفاق افتاد. مدیرکل ستاد بحران استان کرمان در مورد زلزله هجدک گفت: در بررسی‌های اولیه تلفات جانی مشاهده نشده‌است.این زمین‌لرزه ۵۱ مصدوم داشت و در شهرهای کرمان، راور، زرند، سیرجان و رفسنجان احساس شده‌است.

براساس گزارش‌های منتشرشده تعدادی ساختمان، به خصوص خانه‌های روستایی خراب شده و چندین نفر زخمی شده‌اند.

701

کد خبر: 883638

وب گردی

وب گردی