جشنواره نشریات دانشجویی محفلی برای بیان مشکلات استان است

دانشجوی واحد ایلام دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی علاوه بر ایجاد تریبونی آزاد برای جوانان، فرصت بیان مشکلات استان ایلام را نیز مهیا کرده است.

یاسر بابایی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، درباره جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: برگزاری نشریات دانشجویی حرکتی بسیار مثبت است که باعث می شود دانشجویان بتوانند خود را محک بزنند.

وی با اشاره به اینکه نشریات دانشجویی بهترین محفل برای مطرح کردن مشکلات جامعه است، ادامه داد: نشریه دانشجویی استان ایلام در واقع تنها نشریه تخصصی سیاسی و ادبیات این استان است. ما در این نشریه توانسته ایم مشکلات استان ایلام را به گونه ای بیان کنیم که حتی برخی از نمایندگان مجلس و استاندار نیز طالب نوشتن مطلب در برخی صفحات این رسانه هستند.

این دانشجو در ادامه با اشاره به محدود بودن فضای آزاد اندیشی در استان ایلام، یادآور شد: تعداد رسانه های استان بسیار کم است و رسانه های موجود نیز محدودیت های بسیاری دارند که نمی توان از آنها به عنوان یک تریبون آزاد نام برد. دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد این نشریه فضایی برای آزاد اندیشی را مهیا کرده است.

بابایی همچنین درباره فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید، گفت: در دوره مدیریت دکتر رهبر فعالیت های فرهنگی به سمت ارزشی بودن رفته که بسیار جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به تغییر و تحول برنامه های تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: مسئوولان دانشگاه با وجود اینکه مدت کوتاهی است که سکان را بدست گرفته اند، توانسته اند به خوبی برنامه های فرهنگی دانشجویان را به سمت رشد و تعالی شخصیت افراد پیش ببرند.

این دانشجو به انتصابات دکتر رهبر در فعالیت های دفاع مقدس دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: مسئوولان جدید در حوزه فرهنگ، انقلاب و دفاع مقدس به خوبی توانسته اند کرسی آزاد اندیشی را از مرحله گفتمان به سمت عملی شدن پیش می برند و همچنین به این عرصه بیش از گذشته بها می دهند.

بابای خاطرنشان کرد: با وجود مسئوولان جدید روزهای روشن تری را برای دانشجویان دانشگاه پیش بینی می کنم چرا که پژوهش در موضوعات انقلابی و فرهنگی بسیار بیشتر از گذشته شده است و دانشجویان بدون نگاه جناحی می توانند فعالیت های فرهنگی خود را گسترش دهند.

به گزارش ایسکانیوز، 2 هزار و 453 عنوان اثر از 527 نشریه به دبیرخانه دومین جشنواره سراسری نشریه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فرستاده شده است.

این آثار طی روزهای 23 و 24 آبان ماه سال 96 ارزشیابی و داوری شد که در مجموع 130 نفر برگزیده شدند و به زودی فهرست این افراد در سایت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی farhangi.iau.ir منتشر خواهد شد.

503

کد خبر: 883729

وب گردی

وب گردی