هشدار استاندار درباره احتمال شیوع آنفلوانزای پرندگان در استان مرکزی

استاندار مرکزی با اشاره به بحث احتمال شیوع آنفلوانزای پرندگان در استان گفت: خطر عمده‌ای استان را تهدید می‌کند که هشدار آن داده شد و امسال هم با تلاش جمعی بتوان بهتر از سال گذشته از این بحران بیرون بیاییم و کمترین خسارات را متحمل شویم، قرارگاه مقابله با این بیماری باید به همان ترتیبی که سال گذشته بوده تشکیل شود و یادمان باشد که کوچکترین اشتباه ما در این زمینه آخرین اشتباه ما می‌شود.

به‌گزارش ایسکانیوز، سید علی آقازاده ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد بحران استان مرکزی اظهار داشت: یک ناهماهنگی در بحث کمک به مناطق زلزله‌زده احساس می‌شود که البته ناشی از دستگاه‌های استان نبوده و به‌سبب تفویض اختیارهایی است که از سوی دستگاه‌های مرکزی به برخی از دستگاه‌های استان می‌شود، این تفویض اختیارها باید به‌گونه‌ای باشد که ناهماهنگی ایجاد نکند.

وی افزود: یکی از راهکارها این است که برای همه فعالیت‌ها در ارتباط با بهانه‌ نوسازی، بهسازی و غیره، همه دستگاه‌های استان مرکزی هماهنگ باشند، در رابطه با دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق و گاز هم شاید تفویض اختیارهایی باشد که باید این هماهنگی در این دستگاه‌ها هم مدنظر باشد تا استان مرکزی مانند روزهای نخست ید واحده باشد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: ظرف یکی دو روز آینده باید جلسه‌ای برای انجام این هماهنگی‌ها تشکیل شود، همچنین به منظور کمک‌های نقدی حساب مشترکی را که به پیشنهاد نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی باز کردیم باید اطلاع‌رسانی شود، گزارش این حساب برای ما خیلی مهم است و همه باید تلاش کنند و روی این حساب خیلی توجه شود، اگر ما بتوانیم یک عزم جدی و مردمی روی این حساب داشته باشیم، استان مرکزی همان‌طور که در خدمات‌رسانی و امدادرسانی استان برتر بود در ادامه مسیر هم بهترین استان می‌تواند باشد.

آقازاده بیان کرد: هر مبلغی که در این حساب می‌آید باید خیلی شیشه‌ای و شفاف باشد و مصارف آن مشخص شود، کارگروه‌های مربوطه آن را هم باید تشکیل داد و همه دستگاه‌ها و همچنین نماینده ولی فقیه در استان نسبت به معرفی آن مساعدت کنند.

وی ادامه داد: بنابراین دو موضوع هماهنگی در زمینه فعالیت‌های عمرانی در دوره بازسازی در مناطق زلزله‌زده به لحاظ اینکه این ناهماهنگی‌ها سبب اتلاف منابع می‌شود و همچنین موضوع حساب مشترکی که برای کمک‌های نقدی باز شده باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی عنوان کرد: عملکرد مردم استان در زلزله غرب کشور بی‌بدیل و بی نظیر بود و مسئولیت اجتماعی آنها تاکنون در هیچ مسئله‌ای دیده نشده بود و نشان دادند که با گذشت ایام و با وجود فعالیت‌هایی افرادی که سعی دارند مردم را دلسرد کنند هم در حمایت از انقلاب و هم در انجام مسئولیت اجتماعی خود همان‌طور که در صحنه‌های سیاسی حضور دارند اینجا هم وفادار به آرمان‌های انقلاب هستند و از تمامی دستگاه‌ها که از همان روزهای نخست وارد صحنه شدند تشکر می‌کنیم.

احتمال شیوع آنفلوانزای پرندگان در استان مرکزی جدی است

آقازاده با اشاره به بحث احتمال شیوع آنفلوانزای پرندگان در استان هم گفت: خطر عمده‌ای استان را تهدید می‌کند که هشدار آن داده شد و امسال هم با تلاش جمعی بتوان بهتر از سال گذشته از این بحران بیرون بیاییم و کمترین خسارات را متحمل شویم، قرارگاه مقابله با این بیماری باید به همان ترتیبی که سال گذشته بوده تشکیل شود و یادمان باشد که کوچکترین اشتباه ما در این زمینه آخرین اشتباه ما می‌شود.

وی اضافه کرد: از وقتی که قرارگاه تشکیل می‌شود تا زمان خروج کامل از این بحران باید با همت کار خود را انجام دهد، این قرارگاه به فرماندهی مدیرعامل پدافند غیرعامل و به نمایندگی تام‌الاختیار از سوی بنده تشکیل شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: لازم است که حریمی اطراف تالاب برای همیشه درنظر گرفته شود تا فعالیت‌های صنعتی، ساخت و سازها و دیگر فعالیت‌ها تحت نظارت انجام شود، در قرارگاه مقابله با این بیماری جهاد کشاورزی عضو فعال آن باشد و همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا حداقل خسارت را متحمل شویم گر چه هدف ما رساندن خسارت به صفر است اما گاهی اوقات نمی‌شود.

آقازاده بیان کرد: با توجه به نیازهایی که در منطقه تالاب میقان وجود دارد تهیه یک قایق موتوری به جای هاورکرافت برای برطرف کردن نیاز به شکل موقت لازم است و رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی باید اعتبار خرید یک دستگاه که مورد تایید محیط زیست باشد را اختصاص دهد.

900

کد خبر: 883754

وب گردی

وب گردی