جایگاه استان‌ها و شرایط بومی هر منطقه در شایسته‌سالاری موردتوجه قرار گیرد

استاندار قزوین گفت:فرهنگ‌سازمانی در برابر تغییرات مقاومت می‌کند و نظام آموزشی می‌تواند در تربیت مدیران اثر مستقیمی داشته باشد. در این طرح برای تقویت مدیران فعلی و تربیت مدیران آینده مسائل به‌خوبی دیده‌شده اما باید جایگاه استان‌ها و شرایط بومی هر منطقه در شایسته‌سالاری موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالمحمد زاهدی امروز سه‌شنبه در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت که در محل استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فشارهای سیاسی و غیر کارشناسی مشکلات زیادی را در سیستم اداری ایجاد می‌کند و مانع تحقق شایسته‌سالاری می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه وزارتخانه‌ای تصمیم گرفته شایسته‌سالاری را با همه فشارهای سیاسی و بیرونی اجرا کند کار ارزشمندی است و به‌هرحال هر تحولی با مقاومت هم روبرو خواهد شد.

استاندار قزوین گفت: برای ایجاد اعتماد عمومی و جلب رضایت مردم و صیانت از سرمایه‌های ملی باید انتصاب مدیران و کارشناسان بر اساس شایسته‌سالاری باشد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازمانی در برابر تغییرات مقاومت می‌کند و نظام آموزشی می‌تواند در تربیت مدیران اثر مستقیمی داشته باشد. در این طرح برای تقویت مدیران فعلی و تربیت مدیران آینده مسائل به‌خوبی دیده‌شده اما باید جایگاه استان‌ها و شرایط بومی هر منطقه در شایسته‌سالاری موردتوجه قرار گیرد.

زاهدی مطرح کرد: یک مدیر به‌تنهایی نمی‌تواند سیستم را جلو ببرد و کارشناسان دستگاه‌ها هم باید توانمند و شایسته باشند لذا در کنار مدیران باید برای ارتقا توان کارشناسان ادارات هم برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید یک سیستم هماهنگ باشد و بدنه نیز سیستم شایسته‌سالاری را بپذیرد و همراه باشد اما نوع انتصاب در قزوین و سیستان و اهواز باید متفاوت باشد. از فشارهای سیاسی و غیرمسئولانه و غیر کارشناسی در انتصاب مدیران باید جلوگیری شود زیرا امروز هر جا که مشکل‌داریم و کار انجام‌نشده متأسفانه ناشی از بی‌توجهی به شایسته‌سالاری است. باید از سیستم انتظار کار داشته باشیم نه افراد، لذا باید بدنه اجرایی را تقویت و به‌روز کنیم.

زاهدی گفت: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس نیاز روز تغییر کنند و در آن تقویت مدیران و کارشناسان در اولویت باشد.

وی بیان کرد: در تحول اداری باید وضعیت نحوه استخدام تغییر کند زیرا وقتی فردی وارد دستگاه می‌شود حتی اگر ناتوان باشد دیگر تا ۳۰ سال باید سیستم دولتی او را تحمل کند و نمی‌توان به کارش پایان داد و این رویه اشکال دارد و باید اصلاح شود.

زاهدی اظهار کرد: نظام آموزشی هم با نیاز اجرایی کشور هماهنگ نیست و باید اشکالات آن برطرف شود.

کد خبر: 883779

وب گردی

وب گردی