نقش بی بدیل پلیس آگاهی در مبارزه با پولشویی

دبیر شورای عالی مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد و دارایی با اشاره به نقش مهم پلیس آگاهی در مبارزه با پولشویی گفت: تعاملات وبرنامه های خوبی را با پلیس آگاهی ، مواد مخدر و اینترپل در این خصوص داشته ایم که نتایج بسیار خوبی را در پی داشته است که پیشرفت های مبارزه با پولشویی می تواند نتیجه خوب و ثمربخشی داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر احمدآبادی دبیر شورای عالی مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد و دارایی صبح امروز در نشست تخصصی مدیران و روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان های سراسر کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که با تصویب قانون مبارزه با پولشویی در صدد مقابله با این پدیده مذموم برآمده است.

وی افزود: ظرف چند سال گذشته موارد و تعاملات زیادی را در این حوزه با پلیس آگاهی داشتیم که دریافت تجربیات و نظریات در این حوزه کمک شایانی کرده که بتوانیم در بحث مبارزه با پولشویی در کشور ارتقاء پیدا کنیم.

دبیر شورای عالی مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد و دارایی تصریح کرد: هر اندازه که به جلو می رویم تعامل و تبادل تقویت می شود که در خصوص رابطه قضائی اجرایی و دستگاه اداری بی نظیر بوده است.

دکتر احمد آبادی اظهار داشت: تعاملات وبرنامه های خوبی با پلیس آگاهی ، مواد مخدر و اینترپل در این خصوص داشته ایم که نتایج بسیار خوبی را در پی داشته است که پیشرفت ها در مبارزه با پولشویی می تواند نتیجه خوب و ثمربخشی داشته باشد.

دبیر شورای عالی مبارزه با پولشویی اضافه کرد: در این خصوص نیاز به یک هماهنگی و دفاع ملی در سطح داخلی و همچنین در سطح بین الملل می باشد.

وی تصریح کرد: ما چند کار مهم را در این حوزه قرار است شروع کنیم که در حال برنامه ریزی آن هستیم که قطعا پلیس به ویژه پلیس آگاهی نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف ما خواهد داشت.

وی با اشاره به اهداف و برنامه های مبارزه با پولشویی گفت: همه اینها نشانگر این است که عزم ما جزم شود تا تعاملات و همکاری ها در بالاترین سطح شکل بگیرد.

وی افزود: ان شاء الله وظایف و تکالیف خود را در سطح داخلی به شکلی پیگیری کنیم که بتوانیم این ساختار را در سطح بین المللی به همگان نشان دهیم.

گفتنی است، دبیر شورای عالی مبارزه با پولشویی در خصوص اصل 49 قانون اساسی، ارتباط مبارزه با پولشویی و جرایم منشاء ، اشخاص مشمول مبارزه با پولشویی، تعریف بین المللی اس آر یو ، چرخه کاری دریافت و تحلیل گزارش های معاملات مشکوک دریافتی به ارائه توضیحاتی پرداخت .

لازم به ذکر است در این نشست آخرین اقدامات صورت گرفته در سطح داخلی و بین المللی موارد مرتبط از جمله پیگیری و نظارت در اجرای قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.#

پایگاه خبری پلیس

705

کد خبر: 883783

وب گردی

وب گردی