بازدید ۲۰ هزار توریست از حرم حضرت معصومه(س)

رئیس اداره امور بین الملل حرم حضرت معصومه(س) از حضور ۲۰ هزار توریست خارجی طی هشت ماه سال جاری در حرم کریمه اهل بیت(ع) خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، کمال ثریا اردکانی با اشاره به حضور توریست از کشورهای مختلف در حرم حضرت معصومه(س) بیان داشت: سال گذشته طبق آمار ۱۹ هزار و ۵۰۰ توریست از حرم حضرت معصومه(س) بازدید کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه منظور از توریست در واقع غیر مسلمانانی هستند که در حرم حضرت معصومه(س) حضور یافته‌اند، ابراز داشت: مباحث دینی، آشنایی و دیدن معماری و ابنیه حرم مطهر، پاسخ گرفتن سؤالات، تجربه گفتگو با روحانیون و همچنین درک فضای معنوی اماکن مقدس از جمله دلایل سفر توریست‌ها به قم و حضور در حرم حضرت معصومه(س) است.

رئیس اداره امور بین الملل حرم حضرت معصومه(س) به افزایش حضور توریست‌ها در حرم اشاره و بیان کرد: طی هشت ماه ابتدای سال جاری حضور توریست‌ها به مرز ۲۰ هزار نفر رسیده است و این رقم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد توریست‌ها از بانوان هستند، عنوان کرد: فرانسه، ایتالیا، آلمان، هلند، اسپانیا، چین و لهستان از جمله کشورهایی هستند که توریست‌های آنها از حرم حضرت معصومه(س) بازدید کرده‌اند.

ثریا اردکانی با بیان اینکه بیشترین توریست هم مربوط به کشور فرانسه است، گفت: برخی از توریست‌ها قبل از سفر به ایران ترس و نگاه منفی زیادی دارند و حتی برخی با مخالفت اطرافیانشان برای سفر به ایران مواجه می شوند اما بعد از حضور بسیاری از آنها سفر به ایران را به دوستانشان توصیه می‌کنند و یا حتی در سفرهای بعدی دوستان و فامیل خود را همراه خود می‌آورند.

وی توریست‌های خارجی را به عنوان سفیران فرهنگی معرفی کرد و در گفتگو با مهر، ابراز داشت: این افراد می‌توانند بعد از بازگشت به نوعی تبلیغ برای ایران را داشته باشند و از وجه ایران دفاع کرده و جو ایران هراسی موجود علیه کشورمان را خنثی کنند.

901

کد خبر: 883784

وب گردی

وب گردی