روابط لندن - واشنگتن «بسیار بسیار خوب» است

سفیر آمریکا در انگلیس از سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور این کشور (دونالد ترامپ) در اوایل سال 2018 به لندن خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایندیپندنت، «وودی جانسون»، سفیر آمریکا در انگلیس اعلام کرد: سفر دونالد ترامپ به لندن در اوایل سال آتی میلادی حتمی خواهد بود. به رغم اختلافات اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در خصوص دیدگاه افراطی نسبت به مسلمانان، به نظر می رسد سفر رئیس جمهور آمریکا به انگلیس قطعی شده باشد.

سفیر آمریکا در انگلیس در مصاحبه ای اظهار کرد: دونالد ترامپ اوایل سال 2018 به لندن سفر می کند. وی تاکید کرد: روابط آمریکا و انگلیس «بسیار بسیار خوب» است و اختلاف نظرها میان سران دو کشور بد تفسیر شده است.

جانسون در این مصاحبه گفت: «سفر ترامپ به انگلیس هنوز به طور رسمی اعلام نشده است اما او قطعا به لندن خواهد آمد.» وی افزود: تاریخ دقیق این سفر هنوز مشخص نشده اما ترامپ دعوتنامه ای را که از سوی ملکه انگلیس فرستاده شده، پذیرفته است.

وی در خصوص پیام های توییتری اخیر ترامپ که موجب رنجش مقامات انگلیسی شده بود، اظهار کرد: «ترامپ به رفاه و امنیت در حد اعلی اهمیت می دهد. او خواهان حفاظت از آمریکایی هاست و تمام تلاشش را برای تحقق این امر انجام خواهد داد. ترامپ نمی خواهد مسیری را که دیگر سیاستمداران پیموده اند طی کند و شاید همین او را متفاوت کند.»

جانسون با اشاره به این نکته که ترزا می نخستین مقام خارجی بوده که برای دیدار ترامپ به کاخ سفید رفت تاکید کرد روابط میان دو کشور همچنان مستحکم و پایدار است.

پس از انتقادات نخست وزیر انگلیس از پیام های توییتری ترامپ فشارهای بسیاری بر او برای لغو سفر رئیس جمهور آمریکا به لندن وارد شد. ترزا می اظهار کرد :ترامپ در خصوص انتشار ویدئوها در توییتر مرتکب "اشتباه" شده است؛ اما از پس گرفتن دعوت انگلیس از ترامپ امتناع کرد.

کد خبر: 883800

وب گردی

وب گردی