قانون مالیات بر افزایش افزوده تمدید شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به کامل‌تر بودن لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده، تمدید قانون آزمایشی فعلی را ضروری دانست و گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده باید تمدید شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه ۵۴ ماده ای مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این لایحه که توسط دولت در سال ۹۱ تقدیم مجلس شد، در کمیسیون‌های فرعی و کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون اصلی در حال بررسی است.

او افزود: به علت اینکه بررسی لایحه زمان بیشتری نیاز دارد، ضروری است که قانون مالیات بر افزایش افزوده تمدید شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با بر شمردن بررسی این لایحه در کمیسیون های فرعی مجلس افزود: تمدید این قانون را دولت پیشنهاد داده است؛ ولی اینکه این لایحه چه زمانی از کمیسیون نهایی شود و در دستور کار جلسه قرار گیرد، احتمالاً به بعد از بودجه برسد یا به سال آینده برود.

او در خصوص اظهارنظرهایی مبنی بر اصلاحات جزئی قانون مالیات بر ارزش افزوده و دائمی شدن آن، خاطر نشان کرد: نظر بر این بود مباحثی که در قانون قبلی بوده است، خیلی اصلاح نشود و بعضی از مواد را به صورت اصلاحی انجام دهند و بقیه را مصوب کنند؛ ضمن اینکه کمیسیون اقتصادی نیز این موضوع را به عنوان یک نظر دنبال کرد.

حسینی در پایان با اشاره به کامل تر بودن لایحه مالیات بر ارزش افزوده، تمدید قانون آزمایشی فعلی را ضروری دانست و اظهار کرد: این قانون باید تمدید شود؛ چرا که قانونی است که روزانه مردم بر اساس آن عمل می کنند و نباید در آن وقفه بیفتد.

منبع: مهر

402

کد خبر: 883810

وب گردی

وب گردی