کیخا: هدفم مدال بازی‌های آسیایی است و نیم‌نگاهی به سهمیه المپیک دارم

ملی‌پوش ژیمناستیک کشورمان گفت: تا بازی‌های آسیایی در تیم ملی خواهم ماند و در ادامه اگر شرایط فراهم باشد نیم‌نگاهی به کسب سهمیه المپیک خواهم داشت.

به گزارش ایسکانیوز، سعیدرضا کیخا بعد از شرکت در مسابقات تویوتا کاپ و کسب نشان نقره در این مسابقات اظهار داشت: باعث افتخارم بود که در مسابقاتی که قهرمانان المپیک و آسیا حضور داشتند به عنوان نماینده ایران در آنجا شرکت کنم و بتوانم در رشته خرک حلقه مقام دوم را کسب کنم. در این مسابقات ژاپن تیم اولش را شرکت داده بود و کسی که در خرک حلقه مدال برنز گرفت، از بهترین‌های این رشته بود. بالاتر قرار گرفتن از همه این ورزشکاران و کسب مقام دوم افتخار بزرگی برای من است. البته پیش از این در سال 2014 خناری‌نژاد از ایران موفق شده بود مدال نقره بگیرد.

وی در مورد وضعیت ژیمناستیک در ورزش کشور تصریح کرد: خداراشکر در چندوقت اخیر در این رشته پیشرفت‌های نسبتا خوبی انجام شده ما توانستیم در مسابقات آسیایی هم مدال بیاوریم، همانطور که می‌دانید آسیا یکی از قطب‌های ژیمناستیک است و قهرمانان این قاره حرف‌های اول را می‌زنند. مدال گرفتن در این مسابقات بسیار سخت است. آن هم حریفانی که با برنامه‌ریزی و امکانات بالایی پا به میدان می‌گذارند.

ملی‌پوش ژیمناستیک کشورمان درمورد ثبت دو حرکت جدید در کنفدراسیون جهانی تصریح کرد: در ماه گذشته دو حرکت من در فدراسیون جهانی به اسم خودم ثبت شد که حتی یکی از قهرمانان بزرگ ژیمناستیک قبلا گفته بود که آرزو دارد یک حرکت به نام خودش ثبت کند و اینکه یک ایرانی بتواند این کار را بکند به نظرم کار بزرگی است، خداراشکر خانم درگاهی در روند پیشرفت این رشته باعث ایجاد سرعت بیشتری شده است و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند تا موفقیت‌های بیشتری کسب شود.

کیخا درباره این سوال که آیا علاقه‌ای دارد که فدراسیون برای او و دیگر ملی‌پوشان مربی خارجی بیاورد بیان داشت: به نظر من مسائل دیگری به جز مربی خارجی می‌تواند کمک بیشتری به ما کند، علمی که مربیان داخلی ما دارند حتی با دیگر مربیان دنیا برابری می‌کند، اگر شما بهترین مربی خارجی را هم داشته باشید اما سیستم و امکانات اجازه ندهد او هم نمی‌تواند برای ما کاری انجام بدهد و نمی‌تواند مفید باشد.

وی در مورد استعدادیابی ژیمناستیک در کشور ادامه داد: در کشورهای دیگر مدارس ژیمناستیک برپاست و مدام استعدادیابی انجام می‌شود و یا به طور مثال در دیگر کشورها ورزشکاران شغل اصلی‌شان ورزش است اما ما در ایران مجبوریم در کنار ورزش کار کنیم و فقط زمان‌هایی که سر کار نیستیم مشغول به تمرین کردن بشویم و این باعث می‌شود بازدهی ما پایین بیاید.

ملی‌پوش ژیمناستیک کشورمان درباره بازی‌های آسیایی جاکارتا خاطرنشان کرد: در این مسابقات خیلی امیدوار هستیم که بتوانیم با تدابیری که اندیشیده شده است، نتیجه خوبی بگیریم و حتی روی سکو برویم. ما در دوره گذشته به فینال رسیدیم اما از راهیابی به سکو باز ماندیم. واقعا به فینال رسیدن در بازی‌های آسیایی کار بسیار دشواری است و به نظرم صعود به این مرحله می‌تواند با کسب مدال در دیگر رشته‌ها برابری کند. ما در حالی در اینچئون تا فینال راه پیدا کردیم که پیش از آن بازی‌های تدارکاتی خاصی نداشتیم و در هیچ مسابقه داخلی و خارجی شرکت نکردیم اما الان با تدابیر فدارسیون ژیمناستیک می‌توان امیدوار بود که به مسابقات بین‌المللی اعزام شویم. اواخر سال یک مسابقاتی را پیش رو داریم که می‌توانیم آنجا روی نقاط ضعف و قوت خود کار کنیم چرا که در ژیمناستیک و مخصوصا در خرک حلقه اعتماد به نفس بسیار تاثیرگذار است چون استرس باعث افت می‌شود و باید تمرکز بالایی داشته باشیم آن هم در مسابقاتی که سالن‌هایش پر از تماشاگر است و قطعا بازی‌های تدارکاتی و بین‌المللی علاوه بر آمادگی ما می‌تواند شناخت دیگر کشورها را از ژیمناستیک ایران به همراه داشته باشد.

کیخا ادامه داد: در همین مسابقات اخیر من یک حرکت انجام دادم که باعث شد برای همه حاضران و از جمله داوران یک علامت سوال بزرگ به وجود بیاید. همه می‌گفتند که که من چطور آن حرکت را انجام دادم. حتی سرداور مسابقات بعد از آن حرکت پیش من آمد و با من عکس گرفت. اینها برای موفقیت ژیمناستیک تاثیرگذار است.

وی درباره توقعات از رئیس فدراسیون ژیمناستیک یادآور شد: از زمانی که خانم درگاهی به فدراسیون آمدند، خیلی خوب کار را دست گرفته‌اند چرا که ایشان خودشان از اهالی ژیمناستیک هستند و دوران قهرمانی، داوری و مربیگری را در کارنامه دارند و با شناختی که از جامعه ژیمناستیک دارم،‌ همه مباحث را احاطه کردند و این نکته مثبتی است.

ملی‌پوش ژیمناستیک کشورمان درباره اینکه چه زمانی می‌خواهد از ورزش قهرمانی خداحافظی کند، تصریح کرد: همه ملی‌پوشان ژیمناستیک تلاش‌شان این است که بتوانند برای کشور افتخارآفرینی کنند حالا این افتخارآفرینی چه توسط کیخا باشد و چه توسط کس دیگر، تا جایی که بتوانم کار می‌کنم و تا زمانی که کادرفنی و فدراسیون روی من نظر مثبت داشته باشند در خدمت هستم. قطعا تا مسابقات آسیایی ادامه خواهم داد و نیم‌نگاهی هم به کسب سهمیه المپیک دارم و اگر شرایط بعد از مسابقات آسیایی فراهم باشد ادامه می‌دهم.

602

کد خبر: 883818

وب گردی

وب گردی