شهرداری ویژه بافت تاریخی گرگان تشکیل می شود

شهردار منتخب گرگان از تشکیل شهرداری ویژه بافت تاریخی این شهر خبر داد و گفت: شهرداری بافت تاریخی به معنای ایجاد مدیریت واحد در بافت برای عملکرد بهتر همه بخش ها است.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا دادبود در خصوص ایجاد شهرداری ویژه بافت تاریخی گرگان، اظهار کرد: تشکیل شهرداری ویژه بافت تاریخی در واقع به معنای ایجاد مدیریت واحد در بافت برای عملکرد بهتر همه بخش ها است.

وی بهترین متولی این کار را شهرداری دانست و اضافه کرد: با ایجاد یک مدیریت واحد، هم نظرات همه گروه ها و دستگاه ها مرتبط مانند میراث فرهنگی، استانداری، راه و شهرسازی و همچنین حقوق مردم تأمین و فعالیت ها هم تسریع می شود.

شهردار گرگان در مورد مصوبه کمیسیون ماده پنج گفت: باید کامل آن را مطالعه کنم و از جزئیات آن اطلاع ندارم، اما در کلیات آن باید شهرداری تلاش کند تا ضمن این که بافت به طور کامل در حوزه ها مختلف براساس مکان ها و مسیرهای ارزشمندی که دارد حفظ شود، روند توسعه در آن متناسب با شرایط بافت باشد.

دادبود بیان کرد: اولین قدم آن بود که ضوابط مربوط به ساخت نما به ویژه در بافت اعلام و ابلاغ شود و میراث فرهنگی آن را انجام داده و ضوابط هم موجود است و نیازمند هماهنگی است.

وی تأکید کرد: مدیریت بافت تحت عنوان یک شهرداری یا یک سازمانی که متولی آن شهردار گرگان خواهد بود، انجام خواهد شد.

دادبود افزود: اگر ضوابط اجازه دهد، ترجیح می دهیم یک شهرداری ایجاد کنیم و اگر شرایط نبود در قالب یک سازمان اختصاصی می توان مدیریت واحدی ایجاد کرد.

وی گفت: به دلیل این که این مجموعه بخشی از شهر است ممکن است در موضوعات و اتفاقات پیرامونی خود تحت تأثیر قرار گیرد امّا با ایجاد یک مدیریت واحد می توان این هماهنگی را بین بخش های مختلف ایجاد کرد تا کار تسریع شده و هم ضوابط اعمال و هم توسعه در بافت بهتر انجام شود.

شهردار گرگان بیان کرد: نگاه ما در توسعه بافت، غالب کردن نگاه گردشگری است بنابراین لازم است که در عین حال که بافت در حوزه توسعه فعال است و مردم می توانند براساس ضوابط ساخت و ساز انجام دهند، مجموعه بافت را بتوان در خدمت گردشگری فرهنگی قرار داد.

وی در گفتگو با مهر گفت: مردم باید الزاماتی را در حوزه نما، دیواره ها و جداره ها رعایت کنند و شهرداری نیز در حوزه کف سازی، کوچه ها، المان ها و مبلمان شهری وظیفه خود را انجام دهد.

901

کد خبر: 883832

وب گردی

وب گردی