تاج: ۲، ۳ ساعت حرف‌های کریمی را شنیدم/ ادعای نا امنی توهین به ایران است

رئیس فدراسیون فوتبال گفت که به زودی یکی از موارد مهم توافق با کارلوس کی‌روش، یعنی زمین چمن کمپ تیم‌های ملی آماده می‌شود و در اختیار تیم ملی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی تاج در مراسم بهره‌برداری از کفپوش جدید سالن فوتسال کمپ تیم‌های ملی اظهار کرد: کفپوش یک بار در تبریز استفاده شده بود و فدراسیون آن را خرید. در کمیته فوتسال هم آقای کفاشیان زحمت خودش را می‌کشد و در آینده نزدیک مرکز فوتسال را افتتاح خواهیم کرد. چمن کمپ را هم به زودی در اختیار تیم ملی قرار می‌دهیم تا یکی از برجسته‌ترین موارد توافق با کی‌روش انجام شود. یکی دیگر از موارد، ساختمان اداری جدید فدراسیون، فوتسال، سازمان لیگ و فوتبال ساحلی است که با وزیر درباره‌اش صحبت کرده‌ام و زمینی را برایش در نظر گرفته‌ایم.

همچنین تاج پس از رونمایی از کفپوش سالن کمپ تیم‌های ملی اظهار کرد: این کفپوش یکی از بهترین کفپوش‌های دنیا است و کفپوش سالن کمپ تیم ملی نیز نیاز به تغییر داشت زیرا کاملا فرسوده بود و این شد که ما تصمیم گرفتیم این کفپوش را بخریم و امروز نصب کنیم. این کفپوش تا ۲۰ سال سالن کمپ‌های تیم‌های ملی را تامین می‌کند و پنج سال نیز ضمانت دارد.

او ادامه داد:‌این کار، کار خوبی است و در کنار آن می‌خواهیم خاک چمن کمپ تیم ملی را نیز عوض کنیم و چمن‌های جدید را جایگزین کنیم. اگر این اتفاقات بیفتد خیال ما از حوزه فوتبال و فوتسال تا حدودی راحت می‌شود و کمپ تیم ملی آماده می‌شود. کارهای دیگر نیز باید صورت بگیرد که این کارها به تدریج انجام می‌شود. این کمپ کاستی‌های دیگری دارد اما سالن فوتسال به زودی افتتاح خواهد شد که سالن بسیار خوبی است و برای مسابقه‌های آسیایی بیشتر در نظر گرفته شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره ساخت ساختمان اداری برای فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، فوتسال و فوتبال ساحلی گفت: ساختمان فعلی در خیابان سئول در جای بدی قرار دارد چرا که همسایه‌ها اذیت می‌شوند و جای ما هم کوچک است. فوتسال و سازمان لیگ هم چنین وضعیتی دارند. همه از هم جدا هستند. نقشه ساخت ساختمان در کمپ فراهم شده و اگر زمین کمپ را وزارت ورزش به ما بدهد ساخت آن را شروع می‌کنیم و می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

او درباره غیبت علی کفاشیان در مراسم امروز هم گفت: امروز کاری برای کفاشیان پیش آمد که در جریان نصب کفپوش و ساخت این ساختمان‌ها است. او از خبرنگاران هم تشکر و بابت غیبتش عذرخواهی کرد.

او درباره کناره‌گیری نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا در صورت انجام بازی با عربستانی‌ها در کشور ثالث، اظهار کرد: اتفاقا دیشب نیز در برنامه "۹۰" صحبت‌هایی صورت گرفت و من نیز می‌خواستم حرف‌هایی بزنم. ما همیشه این نگرانی را داریم و این خیلی بد است که ما و رسانه‌ها به یکدیگر اطمینان نداشته باشیم و این در آینده فضای بدی را ایجاد خواهد کرد و شاید تصمیم بگیریم که به جای مصاحبه، اطلاعیه صادر کنیم. عربستان گفته بود اگر رای به نفع ما نباشد، ما کناره‌گیری خواهیم کرد و من نیز در پاسخ به آنها گفتم که این قضیه برای ما نیز صدق خواهد کرد. متن مصاحبه من این است اما متاسفانه تیتر شده بود که تاج گفته است که کناره‌گیری خواهیم کرد و تیتر رسانه دیگر نیز این بود که نظر ما تغییر کرده است. همان طور که عربستان دنبال منافع کشور خودش است ما نیز باید به فکر کشور خودمان باشیم.

تاج همچنین گفت: دیشب آقای آصفی و علی کفاشیان به صورت مفصل درباره مناقشه با عربستان صحبت کردند. نیازی نیست که من همان حرف‌ها را تکرار کنم. صادقانه می‌توانم بگویم در کمیته مسابقات و هیات اجرایی برداشت همه این بود که بازی‌ها باید رفت و برگشت باشد و سیاست دخالتی در فوتبال نداشته باشد. این که چه کار می‌کنند را نمی‌دانم. باید منتظر ابلاغیه AFC بمانیم. ما پنج‌شنبه به قطر می‌رویم تا با همتای خودمان صحبت کنیم تا برداشت آنها را بدانیم. دو بازی مهم نیست بلکه عدالت مهم است. کشور ما نا امن نیست و هیچ ایرانی نمی‌پذیرد که ایران نا امن است. برای ما توهین است که بگویند کشوری که همه کشورها بازی‌های خود را در آن برگزار کردند، نا امن است.

رییس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: مگر ما می‌توانیم بپذیریم که کشور ما امن نیست؟ کشوری که پارسال بیش از ۹۲ درصد از اعضای کمیته مسابقه‌ها در آن مسابقه داده‌اند و تنها دو تیم از کمیته مسابقه‌ها به ایران نیامده‌اند و آن دو تیم ویتنام و مالزی بودند. حتی عربستان و امارات نیز به ایران آمده‌اند. باید بپذیریم که این گونه نیست که بگویند این‌جا ناامن است و قضیه تنها برگزاری دو مسابقه نیست.

تاج درباره پیشنهاد کی‌روش به سرمربیان باشگاه‌ها مبنی بر در اختیار گذاشتن بازیکنان‌شان در خدمت تیم ملی گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این کار صورت بگیرد. شخص کی‌روش نیز در برنامه خود دارد که با مربیان باشگاه‌ها جلسه بگذارد و با آن‌ها صحبت کند.

او درباره برگزاری جلسه با علی کریمی هم گفت: من یک جلسه دو، سه ساعته با کریمی داشتم. این نشست خیلی خوب بود و همه صحبت‌های علی کریمی را شنیدیم. دو دوست دیگر هم بودند. صحبت‌ها انتقاد از دوره علی کفاشیان و دوره من بود. من توضیح دادم. درباره ایران نوین گفتم که شکایت کردیم و به دادسرا رفتیم. او انتقادهای دیگری هم داشت. در کنار آن پیشنهادهای خوبی هم داشت که برخی را در دستور کار فدراسیون قرار دادم. جلسه خوبی بود و من در هر صورت همه صحبت‌های او را به مدت دو، سه ساعت شنیدم.

او درباره تبلیغات محیطی لیگ برتر و برگزار نشدن مناقصه برای آن هم گفت: جای این مسائل این‌جا نیست. ما ابهامی در این مساله نمی‌بینیم. علی کریمی اگر انتقادی دارد می‌تواند به من بگوید.

602

کد خبر: 883851

وب گردی

وب گردی