کشف دلارهای تقلبی باکیفیت در کره جنوبی!

مقامات کره جنوبی از کشف اسکناس های ۱۰۰ دلاری و تقلبی خبر دادند که کیفیت آن ها فوق العاده بالا بوده است!

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، تیمی از متخصصان تشخیص اسکناس‌های تقلبی در یکی از بانک‌های کره‌ جنوبی به نام بانک HEB Hana تایید کردند که در یکی از شعبه‌های این بانک در شهر سئول در ماه نوامبر اسکناس ۱۰۰ دلاری تقلبی یافت شده که تقریبا تشخیصش از اسکناس‌های ۱۰۰ دلاری واقعی غیرممکن است.

یکی از این متخصصان به نام "یی هو جونگ" که سرپرست مرکز مبارزه با جعل اسکناس این بانک است گفت: این جدیدترین نوع از این سوپردلارهای تقلبی است که در جهان یافت شده و اولین از نوع خود محسوب می‌شوند.

در حالی که سوپر دلارهای تقلبی سابق تاریخ سال‌های ۲۰۰۱ یا ۲۰۰۳ را داشتند اما ظاهرا این اسکناس‌های جدیدا کشف شده تاریخ سال ۲۰۰۶ را دارند.

وی اظهار داشت که برای چاپ این اسکناس‌ها تمامی شیوه‌های مورد استفاده برای چاپ اسکناس‌های واقعی استفاده شده و تولید این اسکناس‌های تقلبی با این کیفیت نیاز به تاسیساتی به ارزش دست‌کم ۱۰۰ میلیون دلار داشته و هیچ گروه تبهکاری نمی‌تواند این میزان از پول را صرف جعل اسکناس کند و قطع به یقین سازمان‌هایی در سطح دولتی استطاعت ایجاد چنین تاسیساتی را دارند.

رسانه‌های کره‌ جنوبی گزارش دادند که به احتمال زیاد کره شمالی مجددا تولید اسکناس‌های تقلبی را از سرگرفته تا بتواند تحریم‌های شدیدتر بین‌المللی علیه خود را دور بزند.

با این حال یی گفت: هیچ مدرکی که این سوپر دلارهای تقلبی را به کره شمالی نسبت دهد، هنوز یافت نشده است.

با این حال پیونگ یانگ سابقه این را داشته که دیپلمات‌هایش به هنگام حمل اسکناس‌های تقلبی کیفیت بالا دستشان رو شود.

کد خبر: 883871

وب گردی

وب گردی