اگر نظارت و بازرسی کافی نباشد کارها پیشرفت نمی کند

فرمانده ناجا با تاکید بر الزامات نظارت های تخصصی گفت: اگر نظارت و بازرسی کافی نباشد کارها پیشرفت نمی کند.

به گزارش ایسکانیوز ، سردار حسین اشتری در جلسه جمع بندی نهایی نظارت ستادی فرماندهی انتظامی استان کردستان با تشریح مصادیق نظارت های محسوس و غیر محسوس افزود: نظارت جزء لاینفک فرماندهی و مدیریت است و اصولا ظهور فساد اداری در برخی سازمان ها ناشی از نبود نظارت کافی می باشد.

سردار اشتری در ادامه بهره مندی از رویکرد تنبیه و تشویق به جا در نظارت ها را به عنوان تاثیرگذارترین عنصر در اصلاح و تغییر الگوهای رفتاری و عملکردی کارکنان معرفی و بیان کرد: در این خصوص فرماندهان باید برخورد پدرانه و دلسوزانه داشته باشند؛ طوری که کارکنان تحت امر صلاح خود را در تصمیم فرمانده و به نفع خود احساس کنند.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همکاران در انتظامی کردستان با اشاره به نقش آموزش در پیشبرد اهداف، خاطرنشان کرد: آموزش محوری باید از اولویت ها باشد، همواره باید در توجه به رویکرد آموزش اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

سردار اشتری در این خصوص به آموزش های اولیه عملیاتی برای کارکنان انتقالی به استان مرزی کردستان اشاره و این مهم را از مصادیق بارز حرفه ای گرایی و تخصص گرایی بیان کرد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در ادامه با اشاره به چالش های مختص استان کردستان از جمله قاچاق خاطرنشان کرد: مبارزه با معضل قاچاق از اولویت های اساسی نیروی انتظامی است، جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور به عنوان یک رویکرد جدی توسط پلیس دنبال می شود، توجه به ساختارها و کنترل بازارچه های مرزی بخشی از برنامه های ناجا است.

فرمانده ناجا در خاتمه با اشاره به اهمیت مسئولیت پذیری، تعهد در قبال مسئولیت و پیگیری امور ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری و منویات ایشان را نقشه راه خود می دانیم و بر تحقق این تدابیر تاکید ویژه ای داریم.

گفتنی است، تشریح اقدامات در خصوص بهبود وضعیت معیشتی کارکنان بخشی دیگر از سخنان فرمانده نیروی انتظامی در این برنامه بود.

پایگاه خبری پلیس

705

کد خبر: 883977

وب گردی

وب گردی