نقوی حسینی:  برجام اصلاح پذیر نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر آمریکایی ها بنا ندارند که با توافق هسته ای همکاری کنند و در اجرای آن کوتاهی کنند، حیثیت بین المللی خود را زیر سوال برده اند.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به موضوع خروج آمریکا از توافق هسته ای اظهار داشت: موضع شفاف جمهوری اسلامی این است که برجام اصلاح پذیر، حاوی الحاقیه و پیوست نیست.

وی افزود: برجام همانی است که از ابتدا مورد توافق قرار گرفته و اگر آمریکایی ها بنا ندارند که با این توافق همکاری کنند و در اجرای آن کوتاهی کنند، حیثیت بین المللی خود را زیر سوال برده اند.

نقوی حسینی ادامه داد: از سوی دیگر اتحادیه اروپا و 5 کشور دیگری که در جریان توافق هسته ای حضور داشتند باید پاسخ گوی خلاف عرف بین المللی آمریکایی ها باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که اجرای برجام در راستای تعهدات طرف مقابل بداند و منافع ملی کشور را در آن ببیند به اجرای آن ادامه می دهد و هرگاه ادامه برجام به نفع کشور نباشد و طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نباشد تصمیم دیگری خواهد گرفت.

302

کد خبر: 884047

وب گردی

وب گردی