جلسه هیات عالی نظارت منطقه ۳ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی برگزار شد

جلسه هیات عالی نظارت منطقه ۳ دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد بندر انزلی، جلسه هیات عالی نظارت منطقه ۳ دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رضا علی محسنی معاون هیات عالی نظارت منطقه ۳ دانشگاه آزاد اسلامی و هیات همراه وی، سرپرست و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی و به میزبانی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در این نشست معاون هیات عالی نظارت منطقه ۳ دانشگاه آزاد اسلامی ضمن قدردانی از تلاش و زحمات سرپرست و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی، اظهار کرد:" هیات عالی نظارت بر مشکلات و چالش های واحدهای دانشگاهی کاملا واقف است و ما بر این باور هستیم که کار کردن در شرایط فعلی نیازمند درایت، تدبیر و مدیریت ویژه می باشد".

رضا علی محسنی ضمن اشاره به وجود دو سیستم نظارت و اجرا در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، گفت:" ما وظیفه داریم به عنوان مجری کار خود را به درستی انجام دهیم و بی شک اگر واحدهای دانشگاهی کار خود را بدون نقص به انجام برسانند؛ هیات عالی نظارت نیز به راحتی از عهده وظایف خود برخواهد آمد". وی در ادامه عنوان کرد:" وظیفه هیات عالی نظارت این است که بداند انتظارات و اهداف سازمانی در واحدها به درستی پیاده می شود یا خیر و اینکه آیا مجموعه آیین نامه ها، ضوابط و ... در واحدها به درستی اجرا میگردد؟

معاون هیات عالی نظارت منطقه ۳ دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد:" ما موظفیم گزارش های رسیده از واحدهای دانشگاهی و مجموعه ای از راهکارهای آن را به دبیرخانه هیات موسس ارائه نماییم و دبیرخانه نیز آنها را در قالب استراتژی های مشخص؛ به مراجع بالاتر و در نهایت به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی انتقال می دهد".

محسنی ضمن اشاره به فعالیت حدود ۶ کارگروه مختلف در هیات عالی نظارت، خاطرنشان کرد:" هر کارگروه با توجه به فعالیت های خود، مشکلات و مسائل واحدها را مدنظر قرار داده و به آنها رسیدگی می کند".

این مسئول دانشگاهی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برنامه محوری و تجزیه و تحلیل محیطی؛ دو انتظار مهم هیات عالی نظارت از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می باشد، اذعان داشت:" واحدهای دانشگاهی باید برنامه محور بوده و دارای سند توسعه باشند".

رضا علی محسنی با تاکید بر اینکه " خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی تا حدودی برنامه محور بوده و برخورداری از سند توسعه در آن مشاهده می شود" افزود:" واحدها باید مسائل و مشکلات خود را در قالب تجزیه و تحلیل جامع محیطی ارزیابی نموده، تنها به حفظ وضع موجود بسنده نکنند و فهرستی از چالش های پیش رو و آتی را نیز تهیه و در جهت رفع آنها تلاش نمایند".

معاون هیات عالی نظارت منطقه ۳ دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه "مسئولان واحدها موظفند مشکلات و چالش های واحد خود را شناسایی نموده و در جهت رفع مشکلات تلاش نمایند.

در ادامه این نشست سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی نیز ضمن قدردانی از حضور معاون هیات عالی نظارت منطقه ۳ دانشگاه آزاد اسلامی و هیات همراه وی در واحد بندر انزلی،عنوان کرد:" دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی در سال جاری با کاهش دانشجو مواجه شده است.

علیرضا اقدامی ضمن اشاره به فعالیت ۹۱ عضو هیات علمی، ۷۰ کارمند و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی ثبت نام شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی، گفت:" کمبود فضای آموزشی و کاهش دانشجوازمشکلات مهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی می باشد."

وی با اشاره به اینکه هر واحدی شرایط خاص خود را دارد، اذعان داشت:" ما از هیات عالی نظارت انتظار داریم کمک حال واحدها بوده و به مشکلات آنان رسیدگی نماید."

اقدامی در ادامه ضمن اشاره به مشکلات و سختی های تصویب رشته های جدید، اظهار کرد:" باید برای اختصاص رشته ها به واحدهای مختلف در استان سهمیه بندی صورت گیرد و اینکه یک واحد دانشگاهی برخی رشته های موجود در واحدهای دیگر را به مجموعه رشته های خود اضافه نماید واحد دیگر را دچار مشکل میکند که از هیات عالی نظارت انتظار داریم به این مسائل و مشکلات نیز توجه ویژه داشته باشد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با حدود3800 دانشجو و ۹۱ عضو هیات علمی در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

کد خبر: 884081

وب گردی

وب گردی