آغاز به کار هفدهمین کنفرانس بین المللی حمل ونقل و ترافیک

هفدهمین کنفرانس بین المللی حمل ونقل و ترافیک در 12 محور علمی و باهمکاری بیش از 50 نفر از استادان دانشگاه های کشور در روزهای 29 و 30 بهمن ماه سال جاری در 10 سالن مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکترمحسن پورسیدآقایی، معاون شهردار و رییس هفدهمین کنفرانس بین المللی حمل ونقل و ترافیک با اعلام این مطلب گفت: این کنفرانس، مهمترین رویداد علمی کشور در حوزه مهندسی حمل و نقل و ترافیک است که 16 دوره آن در 22 سال گذشته با حضور استادان و اندیشمندان خارجی و داخلی با موفقیت برگزار شده است.


وی ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی انجام شده محققان ومتخصصان حمل ونقل و بهره گیری از نتایج علمی این پژوهش ها در حوزه های اجرایی را از اهداف اصلی این کنفرانس برشمرد و افزود: زمینه سازی برای تبادل نظرو تعامل فعالان عرصه حمل ونقل بابخش های دانشگاهی وپژوهشی داخلی وخارجی و ایجاد شرایط مناسب برای ارائه ایده های نوین و استفاده از تجارب کاربردی و مدیریت دانش ترافیک از مهمترین اهداف این کنفرانس است.

رییس کنفرانس بین المللی حمل ونقل وترافیک افزود: براساس پیش بینی و برنامه ریزی های صورت گرفته، بخشی از مقالات رسیده به دبیرخانه به صورت سخنرانی و بخشی دیگر به صورت پوستر در روزهای همایش ارائه می شود و کلیه مقالات برگزیده علاوه بر انتشار در کتاب مجموعه مقالات، در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نیز نمایه می شود.


وی درباره نحوه دریافت و داوری مقالات تصریح کرد: دریافت، ارجاع، داوری و کلیه مراحل علمی این کنفرانس صرفا به صورت الکترونیک و از طریق پایگاه اینترنتی کنفرانس و در قالب ضوابط و استانداردهای تعریف شده که در سایت قابل دسترسی است، انجام می شود و خارج از این مکانیزم مقالات پذیرش و ارزیابی نمی شود.
پورسیدآقایی در ارتباط با بخش های جنبی این کنفرانس نیز گفت: در کنار بخش علمی و کارگاه های تخصصی و ارائه مقالاتی که به صورت پوستر انجام می شود، نمایشگاهی برای ارائه آخرین دستاوردها وفناوری های صنعت حمل و نقل و ترافیک برگزار و همچنین شرکت ها، سازمان ها، مؤسسات و مراکز علمی و دانش بنیان و کارآفرینان برتر این حوزه نیز معرفی می شوند.

به گفته پورسیدآقایی دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، علم و صنعت، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، بین المللی امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی، آزاد اسلامی و گیلان را از حامیان دانشگاهی این کنفرانس هستند.


وی از پلیس راهور ناجا، سازمان حفاظت محیط زیست، جامعه مهندسین حمل و نقل ایران، انجمن مهندسی حمل و نقل ایران، انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران، جمعیت طرفداران ایمنی راه ها و مرکز تحقیقات راه، وزارت راه و شهرسازی را از دیگر حامیان داخلی این کنفرانس دانست و خاطرنشان کرد:UITP ، EGO، ITDP،UIC ،،MetropolisACUUSو 21WALK از جمله انجمن ها و سازمان های خارجی حامی علمی این کنفرانس بین المللی هستند.


بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، فرآیند دریافت و پذیرش مقالات در این کنفرانس از 20 آذر ماه از طریق سایت اینترنتی http:// ictte.ir آغاز شده و استادان، دانشجویان، کارشناسان حوزه حمل و نقل بویژه کارشناسان و مدیران حمل و نقل و ترافیک شهری می توانند برای شرکت در این کنفرانس و بهره مندی از مطالب و مقالات علمی این رویداد، به این پایگاه اینترنتی مراجعه و ضمن کسب اطلاعات کامل از فرآیندها، ابعاد و محورهای علمی کنفرانس، مقالات خود را برای دبیرخانه همایش ارسال کنند.
706

کد خبر: 884097

وب گردی

وب گردی