نخستین کنگره بین المللی شعر جهادی بهمن ماه برگزار می شود

نشست خبری با حضوردبیر ادبی کنگره بین المللی شعر جهادی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا آزادی دبیر نخستین کنگره بین المللی شعر جهادی با اشاره به اینکه این کنگره شعری با محوریت فرهنگ جهادی و روحیه خدمت برگزار می شود، گفت : باتوجه به اهمیت فراوان فعالیت های جهادی و روحیه خدمت رسانی، و همینطور کارآمدی و تأثیرگذاری عمیق ابزار هنر و بویژه جایگاه والای شعر در فرهنگ اسلامی و ایرانی ، اولین کنگره بین المللی شعر جهادگران توسط جمعی از گروه های جهادی با همکاری نهادهای انقلابی و هنری کشور برگزار می گردد.

وی افزود: این کنگره که با هدف "تقویت و اشاعه فرهنگ جهاد و مقاومت و روحیه خدمت در سطح ملی و بین المللی" هست، همزمان با اولین پاسداشت شهدا و ایثارگران جهادی، انشا الله در بهمن ماه برپا خواهد شد.

آزادی پس از اشاره به اهمیت مبانی خدمت رسانی و روحیه جهادی در منظر مقام معظم رهبری، گفت: میدانیم که مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به شعر و شاعران ارزشی دارند و شاعران را در خصوص تبیین مسائل اجتماعی و فرهنگی مثل اصلاح سبک زندگی ، روحیه جهادی ، مبانی و معارف دینی و انقلابی ، اخلاق و سیره شهدا و... مسئول میدانند و تشویق می نمایند. همچنین رهبر انقلاب در مورد نقش هنر در موضوعات پیچیده ای مثل انقلاب اسلامی نظری داشتند که ما هم این نظر را در خصوص موضوع ابعاد جهاد و حرکت های جهادی داریم . و آن اینکه: هرچه امثال ما درباره حرکت های جهادی بگوییم نخواهیم توانست این خقیقت عظیم را تشریح کنیم مگر اینکه زبان هنر وارد میدان شودو ذهن ها را روشن کند.

آزادی گفت: ما اعتقاد داریم که این حرکت های جهادی نباید به روستاها و حاشیه شهرها محدود شود ، و از طرفی باید پیام و فرهنگ این حرکت ها و این روحیه و الگوهای این حرکت ، در سطح جامعه با زیباترین و گیراترین و صادقانه ترین قالب مطرح شود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های هنر و هنرمندان ارزشی و مطالبه گر ، در داخل و خارج کشور ، در جهت تقویت و اشاعه فرهنگ جهاد و خدمت رسانی در اقشار مختلف مردم و دغدغه مند نمودن و ایجاد انگیزه در مدیران و نیروهای انقلابی و هنرمندان جهت پرداختن به موضوعاتی چون خدمترسانی و روحیه جهادی و مطالبه گری، پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی ، اقتصاد مقاومتی ، و... استفاده نماییم.

همچنین قاسم صرافان ،دبیر ادبی کنگره جهادگران، ضمن اشاره به اهمیت ورود شاعران در این کنگره ، گفت : امیدواریم که همه شاعران بزرگوار، با احساس تکلیف و تعهد و مسئولیت ، در این کنگره شرکت نموده و توجه داشته باشند که این کنگره شعر جهادی ، صرفا یک مسابقه ادبی نیست، بلکه یک حرکت جریان ساز است.

وی همچنین با شاره به اینکه مهلت مهلت ارسال آثار با توجه به گستردگی و استقبال شاعران ، تا ۳۰ آذرماه تمدید شده است، اعلام کرد: شاعران بزرگوار می توانند آثار خودشون را در درگاه اینترنتی www. irjhd.com بارگزاری کنند یا به ایمیل info@irjhd.com ارسال کنند و یا به آدرس های پستی که در پوسترها و بروشورها و سایت کنگره هست ارسال کنند.ضمنا با توجه به اهمیت موضوعات کنگره بروشور محتوایی در خصوص این موضوعات در فضای مجازی و سایت ما قابل دسترسی هست.

صرافان نکاتی را در مورد داوری اشعار اعلام نمود:

-شرکت برای عموم آزاد است .(بدون محدودیت سنی ، جغرافیایی و...)

-تاکنون به 4 زبان مختلف(فارسی و انگلیسی و عربی و اردو ) تبلیغات صورت گرفته و آثار دریافت میشود.

-ارسال آثار در کلیه سبک ها و قالب های شعری بلامانع می باشد.

-در زمینه داوری آثار ، از ظرفیت حوزه هنری انقلاب اسلامی و مرکز جامعه المصطفی استفاده خواهیم کرد.

کد خبر: 884108

وب گردی

وب گردی