هیچ سایت جدیدی به رنو پیشنهاد نشده است

محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزیر صنعت، دو روز پیش در نشستی خبری تایید کرد که "بن رو" به رنو نخواهد رسید و از پیشنهاد دو سایت جدید به این شرکت برای تولید در ایران خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حدود یک ماه پیش بود که زسانه ها خبری مبنی بر منتفی شدن سایت «بن رو» به عنوان مرکز تولید رنو در ایران منتشر کردند. گرچه در آن زمان هیچ یک از مسئولین حاضر به تایید این ماجرا نشدند اما دو هفته بعد صالحی نیا در گفت و گو با یکی از رسانه ها از وجود مشکلاتی در تعلق سایت «بن رو» به رنو خبر داد.

گرچه معاون وزیر صنعت در آن زمان رسما این خبر را تایید نکرد اما به دوشنبه هفته جاری در نشستی خبری از صحت این موضوع سخن گفت و بیان کرد: دو سایت دیگر برای تولید و همکاری مشترک به رنو پیشنهاد شده است، سهام «بن‌رو» متعلق به چند شرکت زیرمجموعه سایپا است که تا امروز به لحاظ فنی واگذاری این شرکت در قالب جوینت ونچر رنو و ایدرو به توافق نرسیدند.

یک روز پس از صحبت های او، منصور معظمی، رییس هیات عامل ایدرو به عنوان سهامدار ۲۰ درصدی جوینت ونچر رنو، در پاسخ به پرسش یکی از رسانه ها مبنی بر اینکه کدام دو سایت به رنو پیشنهاد شده است، گفت: چه کسی گفته سایت جدیدی پیشنهاد شده، هیچ سایتی به رنو پیشنهاد نشده و این اخبار نادرست است!

اکنون مشخص نیست که رییس هیات عامل ایدرو برای پنهان نگه داشتن مشکلات قرارداد رنو اینگونه پاسخ داده یا واقعا از چنین پیشنهادی بی خبر است. هر چه که هست شرایط نشان از ناهماهنگی در میان معاونین وزیر صنعت دارد.

منبع: خودروکار

401

کد خبر: 884124

وب گردی

وب گردی