ضرورت توجه به دیپلماسی فناوری در تجاری سازی دستاوردها

هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور گسترده ی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است.


به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، متقی طلب در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گفت: امسال کشورهای آذربایجان، قزاقستان و پاکستان در نمایشگاه مشارکت کردند و اولین سالی است که در این سطح حضور فناوران خارجی را در نمایشگاه شاهد هستیم.

او افزود: با توجه به اهمیت علم و فناوری در اقتصاد دانش بنیان رهنمودهایی که در این مسیر ارائه می گردد باید عملیاتی شود.

دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی تصریح کرد: در نمایشگاه امسال۱۹۳ مرکز حضور دارند که فناوری های خود را در سامانه تک هاب ثبت کرده اند و این اطلاعات فناورانه توسط ۳۰۰ داور ارزیابی و درجه بندی شده است.

متقی طلب گفت: همانند سال های گذشته ۶۵ کارگاه آموزشی برگزار می شود و در روز اختتامیه قراردادهای همکاری برای تجاری سازی این فناوری ها بسته می شود.

او افزود: هم چنین با اتحادیه بین المللی پارک های علم و فناوری جهان مکاتباتی صورت گرفته است و این نمایشگاه در سایت INSTP معرفی شده است که علاوه بر دانشجویان خارجی، نماینده ی سفرا هم در نمایشگاه حضور خواهند داشت که در دیپلماسی فناوری اهمیت فراوان دارد.

دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گفت: از ۳۴۴۱ طرحی که ثبت شده است، ۵۰ درصد طرح ها توسط دانشگاه ها ارائه و در ارائه فناوری ها ظرفیت هر استان نیز به تفکیک مشخص شده است.

دبیر نمایشگاه پژوهش و فناوری خاطر نشان کرد: علاوه بر ارزیابی در سامانه چند تیم ارزیاب فناوری از سازمان های مختلف انتخاب شده اند و ارزیابی مجددی در نمایشگاه انجام می دهند تا مستندات طرح ها تکمیل گردد.

او درپایان ابراز امیدواری کرد: بحث اقتصاد دانش بنیان که زمینه ساز اقتصاد مقاومتی است به نحو مطلوبی شکل گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار از امروز تا ۲۷ آذرماه در نمایشگاه بین المللی ادامه دارد.

خبرنگار: حمید انصاری

کد خبر: 884181

وب گردی

وب گردی