تجربه جدید و نوآورانه‌  از بازی‌های مسابقه‌ای خلق کردیم

یکی از شرکت های دانش بنیان مرکز رشد واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی موفق به دریافت جایزه بین المللی در زمینه طراحی بازی تلفن همراه شد.

به گزارش ایسکانیوز، شرکت «اردیبهشت استودیو» از شرکت های وابسته به مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، توانست جایزه بهترین بازی چند نفره را در مسابقات بین المللی «IMGA MENA» دریافت کند.

حسن زاده سرپرست این تیم در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص چگونگی تشکیل این تیم بازی سازی گفت: سال آخر دانشگاه بودم که یکی از دوستان پیشنهاد تشکیل تیم بازی سازی داد و من هم به دلیل علاقه ای که به کار در این حوزه داشتم با کمال میل قبول کردم.

وی افزود: وقتی عضوگیری تیم را آغاز کردیم با آقایان مسعود افسر و بهنام جعفری آشنا شدم و از آنها در این حوزه همکاری خود را با ما آغاز کردند.

حسن زاده از حضور متخصصان حوزه بازی‌سازی در «اردیبهشت استودیو» خبر داد و گفت: در حال حاضر تیم ما متشکل از افراد متخصص در زمینه های گرافیک کامپیوتری، برنامه نویسی، مدل سازی ۳ بعدی و همچنین کسب و کار است.

گفتنی است، محمدرضا حسن زاده، بهنام جعفری، مسعود افسر، دانیال زعمری، پرستو بهبودی، علی اعرابی، زینب کشاورز، هاجر شرع پسند و آزاده الماسی از اعضای این تیم بازی سازی هستند.

این تیم تاکنون، سه بازی به نام‌های «زوبی»، «سانجو فرار» و «کلماتیک» را منتشر کرده و این روزها در حال طراحی بازی موبایلی «۴ ویلیرز» است.

حسن زاده در خصوص بازی «۴ ویلیرز» توضیح داد: «۴ ویلیرز» یک بازی موبایلی چند نفره نوبتی است، که با الهام از بازی های دوران کودکی و ترکیب بازی‌های مسابقه‌ای ماشین طراحی شده است.

وی طراحی این سبک بازی را تجربه ای جدید دانست و گفت: با طرح بازی نوبتی، تجربه جدید و نوآورانه‌ای از بازی‌های مسابقه‌ای خلق کردیم.

سرپرست شرکت «اردیبهشت استودیو» که یکی از شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است، از دریافت جایزه بهترین بازی چند نفره در جشنواره بازی های موبایل منا خبر داد و افزود: یکی از دلایل دریافت این جایزه، نوآوری در طراحی بازی های چند نفره موبایلی بود.

وی با انتقاد از سرمایه گذاران داخلی، گفت: متاسفانه عدم آگاهی سرمایه گذاران ایرانی از بازار «بازی سازی» باعث شده در این حوزه زیاد سرمایه گذاری نکنند.

حسن زاده در خصوص سرمایه گذاران خارجی نیز گفت: به دلیل شرایط تحریمی علیه ایران، سرمایه گذاران خارجی نمی توانند برای تیم های ایرانی سرمایه گذاری کنند اما تیم ما با شکست همه این مشکلات و تلاش توانست به این موفقیت دست یابد.

حسن زاده با تشکر از اعضای این تیم بازی سازی از حمایت های دکتر موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، تشکر کرد و تلاش تیم و پشتیبانی های دکتر موسی خانی را از اصلی ترین دلایل دریافت این جایزه دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از International Mobile Gaming Awards، این تیم بازی سازی قرار است در ماه آینده بازی کلماتیک که یک بازی که در سبک پازل با کلمات فارسی است را منتشر کند.

«IMGA» قدیمی ترین و معتبرترین جشنواره در حوزه بازی‌های موبایلی است که از سال ۲۰۰۴ هر ساله توسط کشور فرانسه برگزار می‌شود.

گفتنی است، مراسم اختتامیه این جشنواره، اردیبهشت ماه سال 97 در شهر سانفرانسیسکو برگزار خواهد شد.

خبرنگار: محمد توحیدی راد

کد خبر: 884189

وب گردی

وب گردی