اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری خواسته فرهنگیان است

نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری خواسته فرهنگیان است و دولت موظف است در مورد ایفای حقوق مسلم آنان اقدام کند.

به گزارش ایسکانیوز ، داوود محمدی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز(چهارشنبه 22 آذر) در نطق میان دستور در صحن علنی پارلمان، با بیان اینکه مدت کوتاهی از آغاز سال تحصیلی گذشته، گفت:ضرورت دارد به بنیادیترین موضوع کشور یعنی تعلیم و تربیت و پیشرفت علمی کشور توجه ویژه شود.

وی افزود: دنیای امروز پذیرفته است که کشوری پیشرفته است که مراکز علمی و تحقیقاتی و مدارس و دانشگاه‌های آن پیشرفته باشد و در سایه توسعه علیم و تربیت کارآمد می‌توان شاهد شکوفایی سایر نهاد‌های مختلف اجرایی کشور بود.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه اگر امروز شاهد ناتوانی و عدم ناکارآمدی برخی از دستگاه‌ها، نهاد‌ها و موسسات صنعتی و اقتصادی هستیم، گفت:بیشترین علت به وجود آمدن این وضعیت بی توجهی به تعلیم و تربیت و همچنین نظام تحقیقاتی و پژوهشی کشور است.

محمدی با بیان اینکه حمایت از دانشگاه‌ها نباید صرفا در کلام باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام تصویب بودجه و اعتبارات هستیم لذا باید به نهاد تعلیم و تربیت و مراکز علمی اعتبارات ضروری تعلق گیرد.

وی در بخش دیگری از نطق خود با بیان اینکه دولت در آغاز دوره کار جدید خود است، تصریح کرد:سه عامل برنامه ریزی، نیروی انسانی و عقلانیت باید سر لوحه امور کشور قرار گیرد و در کنار آن شجاعت و جسارت در اجرای برنامه‌ها ضرورت عملی دولتمردان است.

عضو فراکسیون امید در مجلس با بیان اینکه در به کارگیری نیرو انسانی در کشور بیماری‌های متعددی خودنمایی می‌کند، ادامه داد: جناح‌بندی‌های سیاسی، تنگ‌نظری، عدم شناسایی و به کارگیری نیروهای شایسته کشور را در بهره‌گیری از نیرو‌های کارآمد و توامند محروم کرده است .

محمدی با تاکید بر اینکه متاسفانه ضعف مدیریت به صورت نگران کننده‌ای در بسیاری از صحنه‌ها به چشم می‌خورد، عنوان کرد:دولت باید انتخاب و انتصاب نیرو‌ها را بر اساس شایستگی ،توانمندی ، اعتقاد ، صداقت و همچنین تعحد به پیشرفت کشور را جایگزین روش‌های دیگر نماید .

وی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به رکود و مشکلات صنعت در کشور، عنوان کرد:اقتصاد مقاومتی با برنامه ریزی دقیق که حاصل کار کارشناسان و اندیشمندان اقتصادیست، پیش برود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه عموم بازنشستگان به ویژه بازنشستگان فرهنگی در شرایط نامناسب و نگران کننده‌ای به سر می‌برند، تصریح کرد:فرهنگیان عمر خود را در راه تعلیم و تربیت فرزندان این ملت سپری کرده‌اند شایسته نیست در دوران بازنشستگی مورد بی‌توجهی قرار گیرند.اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری خواسته آنهاست و دولت موظف است در مورد ایفای حقوق مسلم آنان اقدام کند.

304

کد خبر: 884208

وب گردی

وب گردی