شهردار اصفهان: طرح کارآفرینی اجتماعی خلاقیت ها را شکوفا می کند

شهردار اصفهان گفت: طرح کارآفرینی اجتماعی، خلاقیت ها را شکوفا می کند و از طریق اندیشه سیستمی، به آموخته های افراد عمق می بخشد.

به گزارش ایسکانیوز، قدرت الله نوروزی، در جلسه کارآفرینی اجتماعی با حضور روبرتو دانیلی، استاد دانشگاه آکسفورد و اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان بهترین، تاریخی ترین و باستانی ترین شهر ایران است که بخش عظیمی از تاریخ کشور در این شهر ورق خورده است.

وی خطاب به روبرتو دانیلی گفت: از اینکه موضوع کارآفرینی اجتماعی را برای ارائه در دانشگاه اصفهان انتخاب کرده اید بسیار خوشحالم چراکه اولین برنامه من به شورای شهر گردشگری و دومین مورد آن کارآفرینی بود.

شهردار اصفهان عنوان کرد: برخی کارآفرینی را یک عمل انتفاعی می دانند و از این طریق تنها به دنبال منفعت هستند، برخی دیگر نیز آن را یک عمل غیر انتفاعی تلقی کرده و از آن منفعت کسب می کنند اما توان ادامه راه را ندارند اما کارآفرینی اجتماعی راه میانبری بین این دو مسیر است که من نام توانمندسازی افراد را بر روی آن می گذارم.

وی با تاکید بر اینکه اگر دانشجویان مهارت های اجتماعی را نیاموزند پس از فارغ التحصیلی ناتوان خواهند بود، افزود: در همین راستا این افراد باید در دوران دانشجویی توانمند شده و در صدد باشند تا کارآفرینی و مهارت های اجتماعی را بیاموزند.

نوروزی تصریح کرد: طرح کارآفرینی اجتماعی، خلاقیت ها را شکوفا می کند و از طریق اندیشه سیستمی، به آموخته های افراد عمق می بخشد لذا اگر این مسیر به درستی طی شده و مهارت های لازم با آن آموزش داده شود، بسیاری از مسائل شهری حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم همه کارکنان و دانشجویان از دوره های آموزشی کارآفرینی اجتماعی که توسط جناب دانیلی در دانشگاه اصفهان برگزار می شود، استقبال کنند تا مسائلی همچون محیط زیست، پسماندها، خشکسالی حل شود و از سوی دیگر این استاد بین المللی در سفرهای خود به نقاط مختلف دنیا پیام شهرداری و شهروندان اصفهان را به گوش همه برساند.

901

کد خبر: 884219

وب گردی

وب گردی