برگزاری دوره دانش افزایی برای فارسی آموزان یونانی

یکی دیگر از دوره دانش افزایی کوتاه مدت زبان فارسی توسط بنیاد سعدی این بار برای فارسی آموزان یونانی در حال برگزاری است.

به گزارش ایسکانیوز از بنیاد سعدی، این دوره دانش افزایی کوتاه مدت، برای تعدادی از فارسی آموزان یونانی در دو سطح مقدماتی و فوق میانی در حال اجرا است.

آزمون تعیین سطح این فارسی آموزان 18 آذر ماه برگزار شده است و کلاس­ های آموزشی آنان از ۱۹ آذر به مدت ۶۰ ساعت در بنیاد سعدی در حال برگزاری است.

در این دوره، کتاب های تالیفی بنیاد سعدی همچون « لذت خواندن»، « ایرانشناسی»، « مینا 1» و «دستور و نگارش» تدریس می‌شوند.

بنا بر این گزارش، در این دوره دانش افزایی کوتاه مدت زبان فارسی، مهارت­ های «دستور زبان فرسی و نگارش»، «خواندن و درک مطلب» و «بیان شفاهی» تدریس می ­شوند که در بخش «بیان شفاهی» فیلم ­های کوتاه سینمای ایران برای فارسی آموزان پخش شده و از آنان خواسته می ­شود تا برای تقویت مهارت گفتاری خود، بقیه فیلم را پیش بینی کنند و یا برداشت خود را از آن بیان کنند. همچنین مجموعه تصاویری به آنان نشان داده می ­شود که این علاقه­ مندان به یادگیری زبان فارسی باید در مورد این تصاویر، داستانی خلق کرده و سپس این داستان را به زبان فارسی بیان ­کنند.

از دیگر نکات جالب این دوره آموزشی می­ توان به برگزاری کلاس­ های آشنایی با خوشنویسی ایرانی با قلم درشت وهمچنین بازدیدهای فرهنگی به منظور آشنایی با فرهنگ ایران واقعی و تقویت زبان فارسی گفتاری آنان اشاره کرد.

مدرس این کلاس ­های خوشنویسی، استاد وحید احمدزاده از خوشنویسان بنام و صاحب چندین اثر است.

بازدیدهای فرهنگی این دوره شامل؛ پل طبیعت، برج میلاد، برج آزادی، کاخ سعدآباد، امام زاده صالح، بازار سنتی تجریش، مرکز تجاری ارگ، کاخ موزه گلستان، کتابخانه و موزه ملی ملک، باغ کتاب، کتابخانه ملی، شهر کتاب الف، خانه مقدم، موزه جواهرات و موزه فرش می­شوند.

فعالیت در حوزه گردشگری، توسعه اقتصادی و روابط متعامل با ایران، علاقه به ادبیات فارسی و پژوهش در حوزه شرق شناسی از جمله مهم ترین اهداف فارسی آموزان سراسر جهان جهت یادگیری این زبان است.

502

کد خبر: 884237

وب گردی

وب گردی