منابع طبیعی به کشاورزان ظلم می‌کند، رییس‌جمهور رسیدگی کند

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس در تذکری خطاب به رییس‌جمهور خواستار حل ریشه‌ای اختلافات ۵۰ ساله کشاورزان و سازمان منابع طبیعی برای تعیین تکلیف اراضی کشاورزی شهرستان گنبدکاووس شد.

به گزارش ایسکانیوز، قرجه طیار در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رییس‌جمهور، گفت: ۸۰ درصد وسعت شهرستان گنبد در مناطق مرزی شمالی شامل اراضی خشک و کم بازده است و زندگی در چنین شرایطی بسیار سخت و طاقت‌فرساست.

وی افزود: درد و مشکل اساسی ما کشاورزان محروم و مظلوم منطقه هستند. آنان از زمان اصلاحات ارضی کذایی با سازمان منابع طبیعی اختلاف داشته‌اند که بعد از ۵۰ سال هنوز این اختلافات باقی است.

طیار ادامه داد: آقای رییس جمهور سیاست های نادرست سازمان منابع طبیعی، زمین های آباء و اجدادی کشاورزان را به بهانه های واهی خلع ید کرده و عرصه را بر کشاورزان تنگ کرده است. آقای رییس‌جمهور با توجه به شرایط بسیار وخیم زندگی در بیابان‌های خشک و بی‌آب و علف شهرستان گنبدکاووس چه انگیزه‌ای باقی می‌ماند تا مردم در مرزها باقی بمانند و حافظ مرزها باشند؟ دستور بررسی و حل و فصل ریشه‌ای این اختلاف دیرینه را صادر کنید.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: مرکز تربیت معلم گنبدکاووس به عنوان قدیمی‌ترین مرکز آموزش عالی استان با ۷۰ سال قدمت مورد بی‌تدبیری و بی‌مهری مسئولان، دانشگاهیان و فرهنگیان قرار گرفته است و در شرف تعطیلی است. این سوء تدبیر و مدیریت را رفع کنید. پیگیری‌ها و اعتراضات نمایندگان استان هم به نتیجه‌ای نرسیده است و چاره‌ای جز اقدام از طرق قانونی نداریم.

304

کد خبر: 884268

وب گردی

وب گردی