توضیحات رئیس دانشگاه شهیدبهشتی درباره دریافت شهریه واحد جبرانی

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در واکنش به دریافت شهریه بابت واحدهای جبرانی و پیش‌نیاز گفت: بدون مصوبۀ وزارت علوم و هیئت امنا، دانشگاه دیناری از دانشجو اضافه دریافت نمی‌کند.

به گزارش ایسکانیوز،هفتمین جلسۀ شورای دانشگاه در سال ۱۳۹۶ به ریاست دکتر سید حسن صدوق، رئیس دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در بخشی از صحبت های خود با اشاره به واکنش اخیر دانشجویان به دریافت شهریه بابت واحدهای جبرانی و پیش‌نیاز گفت: دانشگاه دیناری اضافه بر خلاف قانون و مصوبه‌های وزارت عتف و هیات امنا از دانشجو دریافت نکرده و نخواهد کرد.

وی ادامه داد: بررسی‌هایی که در جلسات با معاونان آموزشی، دانشجویی و فرهنگی انجام شد حاکی از آن است که اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات به دانشجویان، به‌صورت خوب و اثرگذار انجام نمی‌شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: احالۀ نابجای مسائل از سوی شورا یا معاونان آموزشی در دانشکده‌ها به معاونان یا رئیس دانشگاه موجب برانگیختگی مسائل در دانشگاه می‌شود.

وی ادامه داد: بدیهی است که دانشجو حق اظهار نظر دارد و می‌تواند به مسائل صنفی خود ورود کند، اما بهتر این است که فضای ذهنی دانشجو معطوف به مسائل ملی و کلان کشور باشد و و از ورود به مسائل خرده و بی‌اهمیت پرهیز کند و این نیازمند همکاری و همیاری دانشکده‌هاست.

204

کد خبر: 884298

وب گردی

وب گردی