سرپرست دانشگاه پیام نور منصوب شد

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در حکمی دکتر محمدرضا زمانی را به سمت "سرپرست دانشگاه پیام نور" منصوب کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت علوم، در بخشی از حکم انتصاب دکتر زمانی آمده است: «امید است با جلب مشارکت مسئولین استان‌ها و استفاده از ظرفیت های خیرین، وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست ها و برنامه های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و مأموریت‌های تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید. امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت المال و اعمال سیاست های مؤثر به منظور صرفه جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل‌گرائی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه، با اتکال به خداوند متعال بکوشید.»

دکتر محمدرضا زمانی متولد ۱۳۳۷ در شهرستان میمه اصفهان و استاد پایه ۳۴ است. وی تا کنون راهنمایی بیش از ۸۰ رساله دکتری و پایان نامه کارشناسی ارشد را در رشته های مرتبط با تخصص خود عهده دار بوده است. چاپ ۹۶ مقاله علمی، پژوهشی در مجلات معتبر ملی و بین المللی، ارائه بیش از ۷۵ مقاله کامل و ۱۲۰ خلاصه مقاله در کنفرانس ها و همایش های معتبر داخلی و بین المللی از فعالیت های علمی ارزنده او است.

دکتر زمانی عضو انجمن های علمی زیست شناسی، بیوتکنولوژی و ژنتیک ایران است و در دو دوره در هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران عضویت داشته است. وی هم اکنون سردبیر مجله پژوهش های سلولی و ملکولی و نیز مدیر مسئول مجله بیوتکنولوژی ایران است. دکتر زمانی در سال های ۷۹ و ۸۰ به عنوان استاد نمونه دانشگاه رازی کرمانشاه برگزیده شده است.

سرپرست جدید دانشگاه پیام نور در حوزه فعالیت های آموزشی نیز افزون بر تدریس در مقاطع مختلف و دوره های متنوع مرتبط با زیست شناسی و زیست فناوری در دانشگاه های رازی، تهران، تربیت مدرس و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، سهم بسزایی در ایجاد و راه اندازی دوره های کارشناسی ارشد و دکتری علوم سلولی و ملکولی داشته است.

وی در حوزه پژوهشی نیز مجری و یا همکار اصلی در ده ها طرح تحقیقاتی و پژوهشی بوده که حاصل نتایج آنها علاوه بر تربیت نیروهای متخصص و انتشار مقالات علمی متعدد، دستیابی به فناوری های موردنیاز کشور بوده است.

دکتر زمانی علاوه بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی، از سوابق اجرایی ارزشمندی نیز برخوردار است. برخی از مسئولیت های اجرایی او عبارت است از: مدیر گروه زیست شناسی، مدیر کل تحصیلات تکمیلی، معاون پژوهشی و ریاست دانشگاه رازی، ریاست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، مسئول کمیته های ایمنی زیستی، زیست فناوری و پدافند غیر عامل زیستی وزارت علوم و نیز ریاست کمیسیون دائمی هیات های امنای دانشگاه ها.

دکتر زمانی درمدت زمان خدمت خود، افزون بر فعالیت های علمی و پژوهشی و اجرایی، به مدت ده سال سابقه فعالیت در نهاد های انقلاب اسلامی و همچنین ۱۸ ماه سابقه حضور در جبهه های جنگ تحمیلی را در کارنامه خود دارد.

کد خبر: 884323

وب گردی

وب گردی